• Clueless

    Konstig blödning! Vad är det som händer?

    Hej,

    Börjar med att ursäkta mig för eventuellt äckliga detaljer...

    Jag har en väldigt regelbunden menscykel och är skonad från de värsta blödningarna och smärtorna. Min mens brukar endast vara i fyra dagar och blöder egentligen bara kraftigt de två första dagarna, en mindre blödning den tredje dagen och ytterst lite den fjärde dagen.

    Min hubby och jag rullande runt i sänghalmen perfekt runt ägglossning. Jag hade  BIM 30 november. Jag började dock blöda två dagar innan, den 28 november. Det är mycket ovanligt för mig att mensen kommer tidigare. Kom flera klumpar med blödningen första dagen som sedan verkade fortsätta som en vanlig mens. Den här blödningen höll dock i sig i sex dagar istället för fyra! De fyra första dagarna bestod av kraftiga blödningar och de två sista dagarna var det mer typen av blodiga flytningar.

    Igår var första dagen utan någon blödning, halleluja! Både jag och mannen min var sugna på lite myspys i sängen, så vi rullade runt i sänghalmen igår kväll. I morse när jag vaknade upptäckte jag att jag fått en kraftigare blödning under natten. Det kom inget blod i samband med sexet igår, var vaken en stund efteråt och det kom inget blod då heller. Har under dagen idag haft blodblandande flytningar.

    Så jag har idag alltså blödit i en vecka, med undantag för gårdagen.

    Jag brukar alltid under mens ha smärta, speciellt menens två första dagar. Under denna blödning har jag inte haft någon smärta alls! Kan dock bero på att jag har ätit mycket alvedon under tiden då jag har haft hög feber på grund av halsfluss. Idag har jag dock börjat få lite molvärk i magen.

    Vi har aktivt försökt skaffa barn i ett halvår, men det har inte tagit sig än. Är därför orolig över att detta skulle kunna vara ett tidigt missfall. Vad tror ni att blödningen beror på? Om det nu är en vanlig mens, varför beter den sig så här? Om jag fortsätter att blöda, bör jag söka hjälp då?

  • Svar på tråden Konstig blödning! Vad är det som händer?
  • Imse

    Det skulle mycket väl kunna ha varit ett tidigt missfall. Just klumpar är signifikant för missfall.

  • Clueless

    Tack för svar Imse!

    Hur länge kan jag förvänta mig att blöda?
    Jag har nu börjat få mer ont i tjejmagen. Vad jag har läst ska brukar (tidiga) missfall göra ont. Är det då konstigt att min smärta börjar först nu, en vecka efter första blödningsdagen? Eller att det bara gör lite ont?

  • TAN

    Hej! Jag har precis fått ett mf i vecka 5.. Först fick jag en blödning i vecka fyra då jag skulle haft min mens.. Varade i ca 5 dagar.. Som en mens (normal blödning och inte mf) sedan, 9 dagar efter detta så kom missfallet.. Blödde i två veckor.. Testade även positivt i mer än en vecka efter första dagen med blödning! Är nog ganska olika hur länge man blöder.

    Håller tummarna för en ny graviditet snart!:)

  • förstaförsöket

    Jag hade mens 20-26dec o jag o killen satte igång igen den 27e

    (ingen mens i november?)

    Den 29dec började det blöda igen, grym.mensvärk.

    Det fortsatte blöda hela veckan! Men värk hade jag bara mån och fredag lördag. O på lördagen åkte vi till gynakuten där jag visade två positiva gravtest

    Fick komma tillbaka dan efter (dvs idag) för att göra vul...

    Som tyvärr visade ingen graviditet. Så antingen är det ett färdigt missfall eller ett utomkvedhavandeskap, läkarna va rätt säkra på missfall dock :( ska ta ett sista hcgblodprov nu på tisdag.

    Så har du inte redan kollat upp det clueless, GÖR DET!!

    Usch.. Känns riktigt jobbigt att veta att det är ett missfall:( grät hela vägen hem förut:(

Svar på tråden Konstig blödning! Vad är det som händer?