• Anonym (Pappa)

Ska jobba men får inte tag på barnvakt

Har ett deltidsjobb vid sidan av studier där jag blir erbjuden pass månaden innan. Bokar in dom passen som jag kan jobba med hänseende till barnen. Skulle jobba i morgon natt och barnen skulle på helgumgänge hos mamman och min sambo ska i väg. Umgänget blir inställt samma dag och jag har ingen barnvakt.

Har tagit det med ag och han blir ju inte jätteglad men accepterar. Här står man helt plötsligt med en avbokning för barnen i sista minuten, jag får ställa in jobb dagen innan, så får böta för han inte kan göra jobbet och jag får mindre pengar. Vad gör man i en sånt här läge egentligen? Kan ju inte vabba heller då ingen är sjuk, har redan kollat med fk.

• Svar på tråden Ska jobba men får inte tag på barnvakt
  • Frontline

Har du absolut ingen mer en barnets mamma som kan se till h*n?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Pappa)

Jo det är klart, men det funkar inte nu. Svårt att lösa barnvakt en natt dagen innan. Går inte alltid.

• Frontline
    Anonym (Pappa) skrev 2014-12-06 00:11:08 följande:
    Jo det är klart, men det funkar inte nu. Svårt att lösa barnvakt en natt dagen innan. Går inte alltid.
    Klart det går om man vill..
  • Anonym (Pappa)

Fast nu gör det inte det. Hur gör man då?

• Frontline
    Anonym (Pappa) skrev 2014-12-06 00:14:48 följande:
    Fast nu gör det inte det. Hur gör man då?
    Ja då är man hemma, vad har du att välja på?

• Anonym (Pappa)

Ja jag antar det.

• Nellee

Din mamma? Har barnen någon kompis som de kan sova hos? Någon vän till dig som kan komma och sova över?

Don't you black or white me
  • Anonym (Pappa)

Tyvärr så funkar det inte alls i morgon, har redan försökt. Känns sådär bra att inte jobba på grund av en sådan anledning. Men vet inte hur jag ska göra. Kan inte jobba om jag inte får barnvakt.

• Frontline

Vi kan vara barnvakt men du bor förmodligen inte i närheten..

Vi har själva 3 barn mellan 2och 7 år...

• Anonym (Pappa)

Nja, lämnar inte bort barnen till nån jag inte känner..

• Anonym (D)

Om du bor i Trollhättan eller i närheten kan jag vara barnvakt, om jag får lite pengar dvs. =)

• Frontline
    Anonym (Pappa) skrev 2014-12-06 00:52:04 följande:
    Nja, lämnar inte bort barnen till nån jag inte känner..
    Det gör du rätt i, gav dig bara ett akut förslag ifall du bor i vår närhet...
  • Anonym (Visst finns det!)

Nu kanske det är försent men det finns ju flera företag som erbjuder barnpassning. Annars finns det säkert en mängd ungdomar som skulle vilja tjäna en slant. Tips är att använda sociala medier, typ FB. Lägg upp en akut efterlysning, även om inte dina vänner har/kan/vill så kanske de i sin tur vet någon..

• Anonym (nn)

Har ni nattis i er kommun? I så fall kan du ju kolla om dina barn kvalificerar för en plats där istället.

Sedan kan du ju kolla om det finns något företag som erbjuder nanny-service. Det kostar säkert en slant. Kanske i närheten av din timlön. Om du anlitar dem så tjänar du kanske inte så mycket på att jobba men slipper i alla fall att förarga din arbetsgivare. Kan vara bra som reservplan när allt annat skiter sig.

• Anonym (Pappa)

Tack för tipsen! Ska kika på sånt i nödfall för framtiden, det löser inte morgondagen då jag så klart inte lämnar till någon jag inte träffat ordentligt. Oavsett om det är företag eller dylikt. Nattis har vi nog inte här och det är för snabbt inpå i morgon i vilket fall. Men som sagt, för framtiden får jag nog kolla alternativen.. Tack igen!

• Anonym (nn)
    Anonym (Pappa) skrev 2014-12-06 01:06:57 följande:

Tack för tipsen! Ska kika på sånt i nödfall för framtiden, det löser inte morgondagen då jag så klart inte lämnar till någon jag inte träffat ordentligt. Oavsett om det är företag eller dylikt. Nattis har vi nog inte här och det är för snabbt inpå i morgon i vilket fall. Men som sagt, för framtiden får jag nog kolla alternativen.. Tack igen!

Och helst ska ju mamman betala för nannyn om det är hennes fel att nannyn behövs ;)

Vet inte hur mamman till dina barn men pappan till mina barn är inte mycket att hänga i julgranen. Har faktiskt funderat på att stämma honom på högre underhållsbidrag på grund av alla extra kostnader som jag har för barnvakt. Det borde ju ändå räknas som kostnader för barnens barnomsorg när det handlar om barnvakt på grund av arbete. Lite OffT-tankar bara.
  • Anonym (Pappa)

Hehe.. Självklart borde det vara så, men det är inte i en perfekt värld vi lever i. Tror inte högre underhåll är att ens fundera på att tvista om.. Allt går genom fk då mamman inte har någon inkomst..

Svar på tråden Ska jobba men får inte tag på barnvakt