Klassiker - få tillbaka ex
Hej. Detta blir mitt första och sista inlägg på något forum någonsin. Bolla mig gärna vidare ifall jag lägger upp detta fel och ha förståelse för skrivfel.
Jag vänder mig till er experter då jag mina kompisar inte kan hjälpa min sitts. Jag är väl inte den mest erfarne på flertal förhållanden eller tjejer, utan innan detta 4 årsförhållandet så var jag tillsammans 6 år med en annan. Hur som, hur får jag tillbaka mitt ex?
Vi har varit tillsammans i 4 år, varav bott tillsammans 3 år. Vi är två riktiga tävlingsmänniskor inom en viss sport, vi tycker, tänker och beter oss väldigt lika. Ibland kan vi fylla i varandras meningar att de nästan är skrämmande. Vi har alltid roligt och andra ser oss som det typiska paret(iallafall vad vi hört). Att jag skriver på ett forum nu 2 månader efter det tog slut, samt att hon är bestämt över att "det är slut" beror främst på att vi är två tävlingsmänniskor som sällan ger upp och har mån att alltid köra på(kalla oss kall). Det tog slut då kärleken sista 3 månaderna sinade och vår vardag är fullspäckad att vi inte tog tag i problemet... det bara rann ut i sanden och det var väl när det var försent som jag ville tända gnistan igen. Vi pratar varje dag och hon berättar att hon vill känna mig som vän, och att hon behöver hitta sig själv innan hon vill ha pojkvän. Vi har även pratat om det där jag berättar att jag inte vill bli tillsammans utan vill börja om och se vart det leder. Jag har tålamod då jag tror på oss, även om det inte leder till något. Flera klyschor tänker många, men:
*Köper att hon vill ha trygghet genom mig som vän. *Jag köper att hon vill hitta sig själv(skitsnack). *Jag ignorerar henne inte då jag vet att hon då förloras helt. *Jag har träffat andra men hon dyker ändå upp i mitt huvud och jag är beredd att ge allt även om de tar tid och börjar i date-fas. *Ja hon är värd det *Nej att det känns omöjligt gör det inte mer intressant. *Jag tjatar eller fjäskar inte då jag vet att det skulle göra mig mindre attraktiv hos henne. *Nej hon blir inte svartsjuk, utan man kan nästan tro hon varit gift i 10 år och nu äntligen får vara singel och själv, men hon letar ändå inget nytt förhållande eller kille att hoppa i säng med(vilket jag vet). *Hon vill inte träffas utan har alltid en anledning att göra något annat *Vi träffas bara spontant på gymmet och den här sporten, något annat naturligt möte har vi inte.
Jag är inte i mina sinnes bruk när jag skriver detta då vi även var tvungen att ta bort vår katt några månader tillbaka... men de har inte med detta att göra. Men fråga på om det hjälper er att ge mig råd. Hur beter jag mig för att hon ska tycka om mig igen och börja från där? Få tillbaka sitt ex att börja tycka om en igen borde rubriken heta.
Tack på förhand experter/erfarna människor.