• Anonym (Förstår inte)

Måste man ha KiK?

Ibland får jag frågan om jag har KiK, men har inte det. Fått för mig att det är mest för typ yngre o tonåringar som bara vill byta bilder o så. Men om man är närmare 40 o frågar efter om man kan visa bild på KiK o chatta osv, då känns det lite barnsligt tycker jag.

Spelar det roll om detta är på sexsajter eller vanliga kontaktsidor? Eller är jag okunnig bara som tänker så här?

• Svar på tråden Måste man ha KiK?
  • zZzZz

Nej man måste inte ha det, jag har haft det och tycker det är en värdelös app, föredrar whatsapp iställe som meddelandeapptjänst :)

• Kolibri12

Jag har både kik och whatsapp men föredrar kik. Det är nog bara en vanesak vad man föredrar, åtminstone är det så för mig.

Jag använder kik istället för sms i stor utsträckning. Kommunicerar med familj och vänner. Min pappa på 80 år pratar jag med över kik, skickar bilder etc . Och nya bekantskaper. Sen vet jag att många använder den enbart för mer...ekivoka sammanhang, men som sagt, den är användbar för annat också.

• zZzZz
    Kolibri12 skrev 2014-12-06 15:08:36 följande:

Jag har både kik och whatsapp men föredrar kik. Det är nog bara en vanesak vad man föredrar, åtminstone är det så för mig.

Jag använder kik istället för sms i stor utsträckning. Kommunicerar med familj och vänner. Min pappa på 80 år pratar jag med över kik, skickar bilder etc . Och nya bekantskaper. Sen vet jag att många använder den enbart för mer...ekivoka sammanhang, men som sagt, den är användbar för annat också.

Samma sak här, sms är gammalt och förlegat, kör enbart whatsapp här :)

att folk sen typ tjatar om "kik" är för att där har man ett konto och kan tjata om snusk och bilder osv, medans whatsapp kör på telefonnumret, så man vet vet man pratar med =)
  • Kolibri12
    Anonym (va) skrev 2014-12-06 15:44:33 följande:

vad är kik?

Kik Messenger. En app, bara att ladda ner. En meddelandefunktion, som chatt eller sms. Enkelt att "prata" och skicka bilder. Väldigt bra när man som jag har tonårsbarn, jag ser om de läst mitt uppfordrande meddelande eller ej . Du registrerar kontot på en emailadress.
  • steffo75

Det som gör kik så bra är just möjligheten att vara anonym!

Jag började med kik för några veckor sedan och har haft många fina stunder och fått se saker som jag nog inte skulle fått utan att vara anonym:)

• Anonym (Förstår inte)

Men när jag är inne på nån sexsida t ex, då frågar dom om jag har KiK. Varför det, vad vill man med det? Fattar ingenting, kanske är jag lite antik.

• Kolibri12
    Anonym (Förstår inte) skrev 2014-12-06 16:12:33 följande:

Men när jag är inne på nån sexsida t ex, då frågar dom om jag har KiK. Varför det, vad vill man med det? Fattar ingenting, kanske är jag lite antik.

De vill snacka snusk och skicka bilder på samma tema. Och ta emot. Som någon sa här ovan, man kan ha ett helt anonymt konto.
  • kanalltidblibättre
    Anonym (Förstår inte) skrev 2014-12-06 16:12:33 följande:

Tyvärr är du nog antik om detta är ett problem för dig. Det är ju bara att prova. Tar en minut att vara uppe.
  • Smecker

Enligt min erfarenhet så är majoriteten av de som förväntar sig KiK i dejting-, sexting- och andra explicita sammanhang på tok för oseriösa och fega för att det skulle intressera mig. Jag är totalt ointresserad av och har ytterst lite respekt för personer som inte kan stå för vem de är och vad de sysslar med, utan måste vara anonyma. Vilket för övrigt gäller på FL med.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Klick)

Jag har kik, det är verkligen jättebra!

Har ikväll fått två st godingar på kik

Från HP, och pratar man med någon där, så måste man hålla koll på svaret hela tiden.

Bättre när det bara säger pling!'

• Anonym (kik)

Jag har inte heller kik, jag är 25 år och vet inte ens vad det är xD
    Och när jag säger det så ska folk alltid berätta vad det är, men jag är faktiskt inte intresserad av skiten så det går in genom ena örat och ut genom andra. Jag har fått det förklarat för mig både muntligen och skriftligt och vet fortfarande inte vad det är för jag har inget behov av det ^^ 

Uttalas det kik eller kick förresten? Jag har sagt kik när jag väl pratat om det, men har nu hört att det heter kick??

Svar på tråden Måste man ha KiK?