• Gert

Är SD det bästa som har hänt Sverige?

Är Sverigedemokraterna det bästa som har hänt svensk politik på decennier?

Själv tycker jag det.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är SD det bästa som har hänt Sverige?
  • Dr Nail

Men är de verkligen så bra? Vår statsminister kallade dem för fascister. Hur kan ett fascistiskt parti vara bra? Jag förstår inte.

• Biffus

Och det finns inget tydligt nej-alternativ. Ytterligare en pro-SD-omröstning. Som alltid. 

• Gert
    Dr Nail skrev 2014-12-06 20:23:09 följande:

Men är de verkligen så bra? Vår statsminister kallade dem för fascister. Hur kan ett fascistiskt parti vara bra? Jag förstår inte.

Vår statsminister har stöd av 2% av befolkningen. Stefan Löfven har visat sig vara en handlingsförlamad, inkompetent, desperat gammal svetsare. Det han nu säger om SD kommer slå tillbaka på honom själv. Nu diskuterar sjuklövern åtgärder om att ändra regelsystemet så att det passar dem själva och att de kan isolera SD från budgetomröstningar. Sjuklövern beter sig själva som fascister.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • SecretMe

Så för att han sagt det är det automatiskt så?
    Om han säger att gräset är rött och månen är en ost, stämmer det då också?
  • Dr Nail
    SecretMe skrev 2014-12-06 20:30:51 följande:

Så för att han sagt det är det automatiskt så?

Om han säger att gräset är rött och månen är en ost, stämmer det då också?

Hmm...jag får återkomma ifall han säger nåt sånt.
  • Biffus
    Gert skrev 2014-12-06 20:30:43 följande:
    Vår statsminister har stöd av 2% av befolkningen. Stefan Löfven har visat sig vara en handlingsförlamad, inkompetent, desperat gammal svetsare. Det han nu säger om SD kommer slå tillbaka på honom själv. Nu diskuterar sjuklövern åtgärder om att ändra regelsystemet så att det passar dem själva och att de kan isolera SD från budgetomröstningar. Sjuklövern beter sig själva som fascister.
    Det var S+Mp som regering som har 2 % stöd. Inte Löfven som statsminister. 
  • Dr Nail
    Gert skrev 2014-12-06 20:30:43 följande:

Okej. Men han är fortfarande mycket mer politiskt insatt än vad enkla bönder som du och jag är.

Så jag vill inte ifrågasätta hans ord.
  • SecretMe

För övrigt är det bara bra att sossarna rapar så mycket skit, det kommer att slå tillbaka på dem själva.

• JoBa

Är det här med enbart positiva och neutrala svarsalternativ någon sorts sverigedummokratshumor som jag inte fattar? Finns det en poäng någonstans?

• Gert
    Biffus skrev 2014-12-06 20:34:30 följande:
    Det var S+Mp som regering som har 2 % stöd. Inte Löfven som statsminister. 
    Och nu är Stefan Löfven statsminister i en S+MP regering. 
Svar på tråden Är SD det bästa som har hänt Sverige?