• hokus pokus

Hjärtklappning av gonal-f?

Jag undrar om det är någon som fått hjärtklappning vid anv av gonal-f? Jag mår ofta dåligt på natten just efter jag tagit spruta. Mår illa och får hjärtklappning..ibland känns det som jag får andnöd. Fick det under dagen en gång också och åkte till vårdcentralen då jag blev orolig, läkaren blev också orolig och skickade mig på akuten, där blev jag kopplad till EKG och lungröntgen togs och fick ligga över natten, men inget fel hittades. Så efter detta när jag börjat ha hjärtklappning dagligen så undrar jag om det är en biverkning, står ju inget om det på fass så länge man inte är överstimulerad...men det verkar jag inte vara för mina värden har legat mkt lågt hittills.

Så iaf, är det någon annan som fått hjärtklappning som biverkning av gonal-f?

• Svar på tråden Hjärtklappning av gonal-f?
  • fladdertanke

Om läkarna inte hittar något fel så KAN det kanske vara panikångest du känner av?

Jag är själv precis i startgroparna för min första ivf och känner att jag har både yrsel och hjärtklappning i mellanåt. Jag har dock haft panikångest innan och känner igen de på migsjälv.

Har inte börjat med sprutorna ännu så för min del är de ingen biverkning.

Så påfrestande som den här karusellen är så är de inte konstigt Om de skulle vara just panikångest. Om det är de så blir de ofta bättre om man är medveten att det är de och att hjärtklappningen (fortfarande förutsatt att de är panikångest) inte är farlig.

Hoppas du hittar vad de är som gör att du får hjärtklappningar och att de snart går över!

• Anermu

Använder gonal-f 112,5 ! Inga hjärtklappningar här , men däremot lite yrsel ibland ! Tycker du ska prata med din ivf läkare ! Annars tror jag nog som först skrivaren ( panik ångest) detta är ju en lång berg och dal bana och mkt "tänk om" bl.a. Så försök bara vara lugn vännen och försök tänka positivt om det nu inte är en biverkning av sprutan ! Hoppas du blir bättre

• hokus pokus

Tror inte det är ångest för jag brukar inte känna mig stressad eller orolig förrän efter hjärtklappningen börjar. Det blev också bättre inatt när jag pallade upp mig med extra kuddar så det tycks bli värre av att ligga platt. Hoppas då innerligt att jag inte blir överstimulerad och att det är därför! :(

Men för övrigt visst är det lätt att stressa upp sig alltid! För mig är det värsta känslan av att det är så orättvist att jag ska behöva gå igenom detta. Varför jag??

• Anermu
    hokus pokus skrev 2014-12-07 15:49:23 följande:

Tror inte det är ångest för jag brukar inte känna mig stressad eller orolig förrän efter hjärtklappningen börjar. Det blev också bättre inatt när jag pallade upp mig med extra kuddar så det tycks bli värre av att ligga platt. Hoppas då innerligt att jag inte blir överstimulerad och att det är därför! :(

Men för övrigt visst är det lätt att stressa upp sig alltid! För mig är det värsta känslan av att det är så orättvist att jag ska behöva gå igenom detta. Varför jag??

Jag tror vi alla ivf kvinnor känner så ! Varför jag ? Är det inte meningen att jag ska få barn ? man pendlar genom glada stunder (hoppet) och sämre tider ( äh jag kommer aldrig kunna bli mamma ) men vi får stötta varann ! Tror vi alla kommer lyckas ngn gång och då kommer vi få bära vårat barn och känna den kärleken som alla mammor säger inte går att beskriva :)
  • hokus pokus
    Anermu skrev 2014-12-07 16:40:41 följande:
    Jag tror vi alla ivf kvinnor känner så ! Varför jag ? Är det inte meningen att jag ska få barn ? man pendlar genom glada stunder (hoppet) och sämre tider ( äh jag kommer aldrig kunna bli mamma ) men vi får stötta varann ! Tror vi alla kommer lyckas ngn gång och då kommer vi få bära vårat barn och känna den kärleken som alla mammor säger inte går att beskriva :)
    Blev alldeles tårögd! :')
  • Anermu
    hokus pokus skrev 2014-12-07 17:28:14 följande:
    Blev alldeles tårögd! :')
    Haha och jag fick tårar nu när du skrev att du blev tårögd :) ( min man kolla lite konstigt på mig med ett leende och sa HORMONER )
Svar på tråden Hjärtklappning av gonal-f?