• mico

    Vad tusan kan man köpa till en 11 åring som redan har allt?!

    Ja som rubriken lyder...???!!

    Det enda han önskar sig är en iphone,,,Men han har en telefon och han använder den ju aldrig! Så vad ska han med en telefon till som kostar mer än vad ja har råd med?! 
    Han har ju allt..det han inte får i present/julklapp får han iaf av sin pappa (vi lever inte tillsammans) och farföräldrarna...

    Detta har förstört massor för oss andra och för han själv...Han har ju inget att längta efter..

    Behöver tips! Jag funderar så det knakar...men det känns ändå som att det ja er ändå inte kommer att duga :( Ångest de luxe!

  • Svar på tråden Vad tusan kan man köpa till en 11 åring som redan har allt?!
  • kotten12
    mico skrev 2014-12-07 10:56:42 följande:

    Ja som rubriken lyder...???!!

    Det enda han önskar sig är en iphone,,,Men han har en telefon och han använder den ju aldrig! Så vad ska han med en telefon till som kostar mer än vad ja har råd med?! 
    Han har ju allt..det han inte får i present/julklapp får han iaf av sin pappa (vi lever inte tillsammans) och farföräldrarna...

    Detta har förstört massor för oss andra och för han själv...Han har ju inget att längta efter..

    Behöver tips! Jag funderar så det knakar...men det känns ändå som att det ja er ändå inte kommer att duga :( Ångest de luxe!


    En upplevelse kanske? Något ni kan göra tillsammans ????
  • Ful Anka

    Köp något du själv gillar. Svårare än så är det inte.


    This is my life and I don't care
  • mico
    kotten12 skrev 2014-12-07 11:01:37 följande:
    En upplevelse kanske? Något ni kan göra tillsammans ????
    Jo ja har funderat på det.. Vi har gjort så de sista åren i födelsedagspresent. Känns ju lite trist att göra de samma vid både jul o födelsedag..
  • MS

    Jag sa till bina barn att om de inte kan komma på vad de önskar sig, betyder det att de redan har allt och isf kommer jag att köpa vaccination till fattiga barn etc och ge dem för samma summa jag hade tänkt köpa julklappar. Helt plötsligt fick jag hela listor med jättebra saker som de önskade sig till fullt rimliga priser! Tänker köpa vaccinationer ändå så att de förstår innebörden av att tänka på andra än sig själva, men självklart får de "riktiga" julklappar också.

  • jenny99

    Om det är barn eller vuxen som redan har allt har vi köpt upplevelser eller nåt personligt tex fotobok.I ert fall hade jag nog satsat på nåt roligt att göra,biljetter till konsert,bio,lazerdom eller nåt.

  • mico
    MS skrev 2014-12-07 13:33:12 följande:

    Jag sa till bina barn att om de inte kan komma på vad de önskar sig, betyder det att de redan har allt och isf kommer jag att köpa vaccination till fattiga barn etc och ge dem för samma summa jag hade tänkt köpa julklappar. Helt plötsligt fick jag hela listor med jättebra saker som de önskade sig till fullt rimliga priser! Tänker köpa vaccinationer ändå så att de förstår innebörden av att tänka på andra än sig själva, men självklart får de "riktiga" julklappar också.


    Va fint av dig! :)
    jenny99 skrev 2014-12-07 17:06:26 följande:

    Om det är barn eller vuxen som redan har allt har vi köpt upplevelser eller nåt personligt tex fotobok.I ert fall hade jag nog satsat på nåt roligt att göra,biljetter till konsert,bio,lazerdom eller nåt.


    Något personligt har jag tänkt på.. men vad? Det enda han är intresserad av är fotboll och tv spel. De senaste spelen har han hos pappa.. fotbollar har han massor.. En tanke är fotbollsresa men det är mer aktuellt tilö sommaren när han fyller. Han har ingen favorit artist. . Gahh han är så svår ; (
Svar på tråden Vad tusan kan man köpa till en 11 åring som redan har allt?!