• lillal8_79

Ruvning trots HPV

Hej! Jag har väntat en evighet att få börja ruva och på fredag är det äntligen dags efter månader av väntan. I går lördag tömde jag brevlådan och fann ett brev om min cellprovstagning. Där står att jag har en infektion med HPV på livmodertappen. Där står att jag ska ta nytt prov om 3-6 månader. Måste jag behandlas innan jag ruvar eller skräcksenariet, måste jag vänta till nästa prov om 3-6 månader. Har nästan lust att mörka det här för Akademiska. Ringde sjukvårdsupplysningen men de visste inget. Jag ska ringa akademiska imorgon men orkar inte med all denna oro. Är det någon som vet vad detta innebär?

• Svar på tråden Ruvning trots HPV
  • Anermu

Hmm tycker det är konstigt att dom inte väntar till alla prover är klara innan dom ens påbörjar behandling , för eftersom du skriver att du ska bli ruvare nästa vecka borde du ju gå på sprutbehandling nu ? dom hade bog avvaktat om det var ett viktigt prov som gör att man ej ska påbörja ivf , så jag hoppas för din skull att detta ej ska behöva dröja din ruvning ! Annars har ju din läkare gjort fel som påbörjat fast inte alla resultat vart klara

• lillal8_79

Tack för svar. Cellprovstagningen har inget med Reproduktionscentrum att göra. Den gör man med jämna mellanrum. Jag gjorde min 1a IVF i slutet av sommaren så det här blir första frysförsöket. Så inga sprutor här.

• Anermu
    lillal8_79 skrev 2014-12-07 15:11:43 följande:

Tack för svar. Cellprovstagningen har inget med Reproduktionscentrum att göra. Den gör man med jämna mellanrum. Jag gjorde min 1a IVF i slutet av sommaren så det här blir första frysförsöket. Så inga sprutor här.

Okey då är det en annan sak ! Hoppas på det bästa för din skull ! Lycka till
  • lillal8_79

Tack Anermu! Jag har gått och oroat mig länge nu att det skulle bli helgkrock den här månaden också som det blev förra månaden men jag klarade mig med en dag. Jag fick en glad gubbe på ägglossninsstickan idag, vilket är bra, hade den kommit imorgon, skulle jag behövt vänta en månad till : p Det kanske inte är meningen att man ska få några barn : ( Hade jag inte varit så snabb på att ta cellprovet hade jag inte fått besked förrän efter jag börjat ruva. Nä nu måste jag sluta och ogga mig och göra något.

Svar på tråden Ruvning trots HPV