• Lillalillen

Järnabor se hit!

Hej alla!
    Vet inte om mitt inlägg passar in rätt här, men kör ändå .
    Finns det några som bor i Järna? Vad tycker ni om Järna och vad är bra/dåligt? Vilka är bra/dåliga områden? Är dagis bra o.s.v?
    Går i tankarna att eventuellt flytta till Järna, men känner inte till Järna så bra. Bor i Södertälje nu och vill väl komma härifrån.
    Så kom jättegärna med era synpunkter.

• Svar på tråden Järnabor se hit!
  • Norahs mamma

Jag har bott i Järna

Bodde på Norrtuna (fraggelberget) som är Järnas "dåliga" område, men jag trivdes bra! Tycker inte alls det var nå fel på området...

Dagis mm är jag inte insatt i för jag flyttade innan jag hade en tanke på att bli gravid.

• Lillalillen

Vad menar du med "dåliga" område? Jag har sett att det finns 19 lediga lägenheter där nu, så det låter ju inte alltför attraktivt.

• Norahs mamma

Norrtuna är Järnas sämsta område, men det betyder ju inte att det är dåligt...
    Kan ju absolut inte jämföras med Hovsjö, Ronna, geneta mm!!
    Bor mycket hellre på Norrtuna än nånstanns i Södertälje, och jag är uppvuxen på bårstaberget bland alla pensionärer !

Förr var det mycket knarkare och soc.lägenheter där (och endel antroposofer, som inte gör en fluga nåt) därav det dåliga ryktet, men under den tiden jag bodde där så vräktes väldigt många...
    Varken jag eller nån jag känner har upplevt Norrtuna som "slummigt"...

• Lillalillen

Ok, jag är också uppvuxen på Bårstaberget och det är ju inget ställe jag skulle vilja bo på nu. Södertälje har alldeles för många dåliga områden och jag vill inte flytta till något som är som dom. Känns dumt att flytta till ett av Järnas sämre områden, när det finns dom som är bra.
    Tack för hjälpen.

• Norahs mamma

jag hade arbetskompisar som bodde i andra områden i järna som klagade mera på området...
    Sågen, heter det va? det som ligger vid skolan, var inge bra och det uppe på berget (telgebostäders) var det oxå nå fel på

men som sagt, det är JÄRNAs dåliga områden och går inte ens att jämföra med södertälje

• Lillalillen

Ok, jag känner inte till Järna alls egentligen... Har bara en kompis som bor där och hon bor i hus, så det räknas ju inte riktigt.
    Är det Bergsgatan du tänker på (det är Telgebostäder) ? Där finns det också lediga lägenheter ofta. Det är väl lättare att få en lägenhet i dom "sämre" områdena än i dom bättre såklart.

• Norahs mamma

Ja, tror det heter bergsgatan...

• Elin med Wilma och Alva

Om du inte vill flytta hela vägen till Järna så är Pershagen faktiskt jättebra! Men jag håller med er andra, många av de andra områdena i Södertälje är stökiga.

Har en kompis som precis ska bygga hus i Järna, och som kommer därifrån, och hon trivs jättebra.

Svar på tråden Järnabor se hit!