• Anonym (Ts)

    Sluta klaga på era svärmödrar!

    Det gnälls så förjävligt slentrianmässigt på svärmödrar här och jag blir förbannad varje gång jag ser det. Ni är alla så perfekta och gör aldrig något fel, det är bara era svärmödrar som är psykopater som, ve och fasa, vill träffa sina barnbarn! Att gnälla på svärmor är ett sådant i-landsproblem att jag förstår att ni glider genom era trista liv och bara måste hitta något att klaga på.

    Min man och jag förlorade våra mammor när de fortfarande var i 60-års åldern. Våra barn kommer aldrig ha en farmor eller mormor, våra mammor får aldrig träffa sina barnbarn. Jag hann inte ens träffa min svärmor! Min man hann som tur är träffa sin svärmor och min mamma älskade honom.

    Så lägg ner ert gnällande, era barn har åtminstone en farmor/mormor och gläds åt att er partner har sin mamma i livet. Tror ni inte alla vi som förlorat våra mammor alltför tidigt skulle byta med er om vi kunde? Om priset för att min mamma eller svärmor levde var att jag var "tvungen att stå ut med" att de ville besöka oss varje helg, tror ni att jag och min man skulle säga nej?!

    Skämmes ta mig fan!

  • Svar på tråden Sluta klaga på era svärmödrar!
  • fluu

    Det är ju såklart jättesorgligt vad du och din man har varit med om, men du tänker att bara svärmor finns så skulle allt vara bra? Visserligen tror jag att det oftast handlar om att två har del i en konflikt, men svärmödrar tillhör ju inte en mer perfekt del av befolkningen än andra...


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (fy fan !)

    Jag kommer fortsätta att ignorera min svärmor liksom min man, svärfar är toppen. Jag kommer aldrig acceptera kommentarer om hur fet jag blivit, att vårt barn inte är värt lika mkt som hennes Fem andra barnbarn, hon har inte tid med en till säger hon. Hon slipper. Vi kommer inte hälsa på eller öppna dörren. Jag väger 67 kg i vecka 38 och det är vårat första barn och vi är 34 år

    Hon borde va rädd om sitt barn och hans familj.

  • Anonym (Ts)
    fluu skrev 2014-12-08 08:31:46 följande:

    Det är ju såklart jättesorgligt vad du och din man har varit med om, men du tänker att bara svärmor finns så skulle allt vara bra? Visserligen tror jag att det oftast handlar om att två har del i en konflikt, men svärmödrar tillhör ju inte en mer perfekt del av befolkningen än andra...


    Vad jag säger är att jag gladeligen hellre har en liten konflikt med min svärmor om att hon hälsar på för ofta än att hon inte lever alls.

    Ofta gnälls det på svärmödrar "bara för att" och det är mer socialt accepterat att vara elak om sin svärmor. Jag menar att man kanske ska kommat ur sin bubbla och vara lite glad över att man HAR en svärmor/mamma som vill vara en del av sin familjs liv och träffa barnbarnen än att slentrianmässigt gnälla på att svärmor vill komma förbi på en kopp glögg en söndagkväll.
  • Anonym (e)

    Ledsen TS, jag skulle inte byta. Min uppväxt med en bra mamma och mina minnen av henne är värt mer för mig än en dålig mamma som lever tills hon blir hundra.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (e) skrev 2014-12-08 08:51:05 följande:

    Ledsen TS, jag skulle inte byta. Min uppväxt med en bra mamma och mina minnen av henne är värt mer för mig än en dålig mamma som lever tills hon blir hundra.


    Men hur definierar du "dålig mamma"? En knarkande, supande mamma som ignorerar eller slår sina barn är ju en sak. Men att gnälla på en sådan liten sak som att mamma eller svärmor vill träffa sina barnbarn "för ofta" känns så jäkla självupptaget.
  • fluu
    Anonym (Ts) skrev 2014-12-08 08:41:08 följande:
    Vad jag säger är att jag gladeligen hellre har en liten konflikt med min svärmor om att hon hälsar på för ofta än att hon inte lever alls.
    Ofta gnälls det på svärmödrar "bara för att" och det är mer socialt accepterat att vara elak om sin svärmor. Jag menar att man kanske ska kommat ur sin bubbla och vara lite glad över att man HAR en svärmor/mamma som vill vara en del av sin familjs liv och träffa barnbarnen än att slentrianmässigt gnälla på att svärmor vill komma förbi på en kopp glögg en söndagkväll.
    Jo, en liten konflikt är säkerligen inget problem för någon människa. Folk som har major problem med svärmor har dock inte en liten konflikt. Man behöver inte och bör inte vara glad och tacksam för någon som inte tillför något i ens liv.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (*)
    Anonym (Ts) skrev 2014-12-08 08:59:42 följande:
    Men hur definierar du "dålig mamma"? En knarkande, supande mamma som ignorerar eller slår sina barn är ju en sak. Men att gnälla på en sådan liten sak som att mamma eller svärmor vill träffa sina barnbarn "för ofta" känns så jäkla självupptaget.
    Min svärmor har misshandlat sina barn grovt under en stor del av deras uppväxt, om inte det är en dålig mamma så vet jag inte. Aldrig att hon skulle få vara ensam med sina barnbarn.
  • Anonym (Dåligt resonemang)

    Jag tycker att ditt resonemang är dåligt TS.

    "Varför slentrianklagar folk på sina barn när de är it trottsåldern, jag som inte kan få barn skulle vilja byta med dem".

    "Varför klagar folk på att det är jobbigt att renovera huset när de har dragit igång renoveringen bara för att få det snyggt, vet de att det finns folk som är hemlösa?"

    "Varför slentrianklagar folk på att deras man inte dammsuger, viker tvätt eller diskar, jag har varit singel i 20 år och skulle gärna ta en sån man".

    Osv.

    Självklart så är de flesta av våra problem en typ av lyxproblem om man jämför med någon som har det mycket värre.

    Men faktum kvarstår, det finns inget som säger att man passar ihop med sin svärmor bara för att man passar ihop med hennes son. Och det finns många kvinnor i 50-60-70-årsåldern som är svåra att ha att göra med och som vill ha allt på sitt eget sätt, precis som det finns jobbigt folk av båda kön och i alla åldrar.

    Lägg till att vissa män har svårt att sätta ner foten när det blir gnissel mellan deras mamma och deras partner.

    Själv har jag en fantastisk svärmor som jag har massor gemensamt med och som har betytt så mycket i mitt liv eftersom jag och min man var väldigt unga när vi träffades. Men jag vet att alla inte har det lika bra som jag.

  • Anonym (J)

    Ja mina barn har en farmor. En farmor som inte bryr sig om dem det allra minsta. favoriserar deras kusiner och som ger mig skulden för allt som händer.  Ska jag vara tacksam för det, menar du? 

  • Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2014-12-08 09:08:06 följande:

    Ja mina barn har en farmor. En farmor som inte bryr sig om dem det allra minsta. favoriserar deras kusiner och som ger mig skulden för allt som händer.  Ska jag vara tacksam för det, menar du? 


    Var har jag skrivit att man ska vara tacksam över ett sådant beteende?
Svar på tråden Sluta klaga på era svärmödrar!