Hmathilda skrev 2014-12-08 09:33:32 följande:
Är i v. 6 ungefär och mår sjukt illa, har inte spytt än men vet att det kommer snart.
Det är min andra graviditet och förra graviditeten så spydde jag flera gånger om dagen fram till v16.
Och om de är lika nu klarar jag verkligen inte av de, tanke på att äta nått får mig illamående. Nästan så jag ångrar att jag vart gravid som med förra för att man mår så himla dåligt från start, har inte varit lycklig en enda gång i graviditeten just för att man mår så dåligt.
Någon som har tips hur man klarar att må så dåligt? Nån som känt likadant?
hej. Jag är en som mår väldigt illa också. mitt tredje barn på väg nu är i vecka 6 eller 7.
med mitt första barn vart jag inlagt på grund av att jag inte fick behålla någonting inte ens vatten. andra kräktes jag mycket men slapp bli inlagt.
mår riktigt illa nu också och vill inte äta men har insett att det är enda sättet. äta något minst en gång i timmen typ skorpa eller mariekex. jag har alltid med mig något. undvik jätte söta saker, rött kött, mejeriprodukter och minska på gluten då det är jobbigt för magen. ät det du kan äta. det viktiga är att du får i dig något och ofta. drick mycket vatten typ mineralvatten. stress och trötthet påverkar också. vila så ofta du kan. korta promenader är också bra.
det som hjälper mig är att jag vet att det går över så småningom.
Lycka Till