alltvarupptaget skrev 2014-12-08 17:24:52 följande:
Jag har också haft hästar i hela mitt liv. Både mamma och pappa hade det när jag och min syster föddes och vi fick varsin shetlandsponny när vi var ca fyra år. Vi red mycket hemma på dom stora och snällaste hästarna först då pappa visade hos hur man gjorde. Sen började vi med shettisarna, som ALLA vet oftast är mycket envisare haha. Men det gick bra och jag tror det är en bra idé att ge henne en ponny. Det blir en kompis för livet. Jag är tjugo nu och vi fick ta bort shettisarna för några veckor sedan. jätte tråkigt :( Men sen kan man också tänka att shettisar är ju väldigt envisa och man får visa vem som bestämmer... men det är kort bit att falla om man ramlar av! Så det gör ju inte sådär jätte ont. Om du har ett eget stall och plats för en till ponny så köp det. funkar det inte med henne så är det ju bara att sälja hästen.. :)
citerar min eget text här. Såg att du skrev att hon var rätt lång, så köp en större ponny! så kan hon ha den längre :) Det är ju bra att lära sig när man är ung att man måste ta ansvar. och det måste man om man har en egen häst! :)