Att visa uppskattning, nedåtgående spiral.
Återkommande moment 22 i mina relationer och även som jag hör ifrån vissa vänner och bekanta. Man vet att man själv inte visar uppskattning och bjuder till lite extra utan har hamnat i en ovana av gnäll, tjat och fokus på det som inte görs eller det man inte får.
Som just nu påpekar min man att jag bara ser det han inte gör men aldrig ger någon fokus på det han faktiskt anstränger sig med. Jag är nog beredd att hålla med.
Jag tänker ibland att jag ska bjuda till extra för att vara lite gullig, föregå med gott exempel, ge honom något som han kan tänkas uppskatta. Kan vara allt från extra sovmorgon, ordna färdig frukost tills han vaknar, skicka något sött sms eller vad som helst. Inga stora saker men jag försöker lite smått ibland. Men känner att han inte riktigt kan visa uppskattning för sånt så det tar emot mer och mer. Det är inget kul att bjuda till om det inte märks. Det blir desto svårare att försöka slå på stort för jag "vet" att jag inte kommer mötas av tacksamhet. Jag vill inte sluta bjuda till men det är så jobbigt att ge utan minsta svar.
Vad gör ni för att visa uppskattning mot varandra? Känner ni igen fenomenet att inte vilja ge för att man inte får och så går det runt så? Tips tack!