• Anonym (Reina)

Är det missfall?

För 5 dagar sedan började jag få som lätt mensvärk i rygg/mage. Dagen efter var det kraftigare och jag fick brun/gul/rosa flytningar. Sen har jag haft rosa flytningar fram tills igår då jag började blöda väldigt lite tunt orange blod istället. I morse vaknade jag till och med av att jag hade ont och jag blöder nu ännu mer orange tunt/vattnigt blod. Ni som haft missfall, är det nåt ni känner igen? Hur lång tid tog det innan det började blöda rött och mycket?

Är i v. 7-8. 

• Svar på tråden Är det missfall?
  • Anonym (erfaren)

Jo, tyvärr... Det tog kanske 4 dagar innan blodet kom (som mens fast lite mindre). Att det gör ont i ryggen är ett dåligt tecken. Klumpar i blodet också. Jag hade bara en klump dock, stor som en böna, så det behöver inte vara massor. Det behöver inte blöda jättemycket eller göra jätteont heller.

• Anonym (..)

Jag fick missfall i v 11 för ett halvår sen, det började med brunt blod i några dagar, sen (nån dag senare) färskt rött blod mer och mer. Klumpar kom också flera stycken och hade väldigt ont i magen, mycket kraftig mensvärk kan man säga. Men det här var ju några veckor senare än vad du är så det kan väl se olika ut antar jag. Jag åkte in till sjukhuset efter att det värsta lagt sig och fick då konstaterat att det var missfall och även tabletter för att blöda ut det som fanns kvar i livmodern.

Svar på tråden Är det missfall?