• Anonym (undran)

mensvärk till och från under lång tid

Måste höra me ngn... har haft mirena hormonspiral som jag plockade ut i slutet av sep. Fick ngn liten blödning har jag för mig. Den 17/18 oktober kom vad jag tror var mensen o den höll i ngr dgr, inte så kraftig förutom första dagen. Fick sedan mens igen den 10 november, efter ca 24-25 dgr alltså. Det har nu gått 29 dgr sedan dess o ingen mens. Har dock haft mensvärk i ngr veckor till o från,mer nu på slutet. Gjorde gravtest för en vecka sedan men det visade inget, gjorde även ett ägglossningstest o det var positivt de 2 dgr jag testade... Fattar ingenting. Hade jag ägglossning el kan jag nu var gravid?! hört att ägglossningstest kan reagera på graviditet? Kommer ingen mens iaf men ont har jag haft ett tag som sagt...

• Svar på tråden mensvärk till och från under lång tid
  • Anonym (undran)

Ja kanske det. Men vill inte bli besviken så håller ut ett tag till tror jag...kanske det kan va så då att jag faktiskt är gravid!! Men att det inte gav utslag på gravtestet jag gjorde då... kan ägglossningstest vara känsligare?

• mollisen

Gjorde ett till test igår men även det var negativt... har sånna där stickor hemma från testlagret. Men varför kommer inte mensen då o hur länge ska jag gå o ha ont såhär?! Kan väl inte vara ägglossning igen om ägglossnings stickorna visade att jag hade i början av förra veckan?! Trots att jag då inte hade de klassiska flytningarna tex... :/

• mollisen

Gjorde ju 2ägglossn test ti +ons för 2 veckor sedan,dessa var då positiva efter att ha varit negativa ngr dgr innan... jag antog då att äl var på ggn så testade inget mer utan hade lite mys ist. Men här sitter jag nu 2 veckor senare utan mens men massa molvärk o ömma bröst.. men gravstickan jag testade visade ju neg... vad är det som händer i min kropp?! Är det mirenan som ligger bakom? Har ju haft vad jag tror var mens 2 ggr sen den plockades ut?! Nu 33 dgr sen sist. Har alltid haft lätt att bli gravid men nu verkar det omöjligt :(

Svar på tråden mensvärk till och från under lång tid