• misslinsa

Mkp svar

Någon som gjort Mkp på Emma Ultraljud i Malmö? Enligt deras rutiner ringer de alltid och lämnar svar. Men vad jag kan utläsa av alla andra så får de flesta endast telefonsamtal om något är fel. Jag gjorde mitt förra veckan, i onsdags, men har inte hört av dem än. Någon med erfarenhet som vet mer?

• Svar på tråden Mkp svar
  • nr32015

Hej!

Jag gjorde mitt där en onsdag i augusti i år och på torsdag eftermiddag veckan efter ringde läkaren med positivt svar. Lycka till!

• misslinsa

Tack för ditt svar! Jobbigt med väntan. Vilka värde hade du? Jag fick 1 på 40 så det känns ganska mörkt just nu....

• nr32015

Förstår det! Gick hela tiden o kollade så att telefonen var igång o vågade knappt svara när nån ringde, ville ju inte det skulle vara upptaget ifall dom ringde just då! Jag hade 1:241. Håller tummarna för dig!

• Purlan
    misslinsa skrev 2014-12-09 15:26:03 följande:

Tack för ditt svar! Jobbigt med väntan. Vilka värde hade du? Jag fick 1 på 40 så det känns ganska mörkt just nu....

Hoppar in lite här, vet inte om du fått ditt svar ännu. Jag gick och våndades förra året, fick svaret på mitt moderkaksprov den 13 december. Hade ett KUB-resultat på 1:45 med en nackspalt på över 4. Bredvid mig har jag en kärnfrisk sexmånaders bebis, där ibte ett enda fel upptäckts än så länge.

Jag önskar dig all lycka!
  • misslinsa

Tack för uppmuntrande ord och så söt bild på din lilla. Jag har fått besked och allt var bra Hemskt att vänta på besked och vad jag förstår så är de flesta friska barn, trots dåliga värde... Om det blir fler barn tänker jag nog att jag lika gärna kan göra mkp direkt och hoppa över KUB. Nu ska jag njuta av min graviditet och hoppas att allt flyter på som det ska. Ha det fint och njut av era små prinsar och prinsessor.

• Purlan

hmmm, den glada gubben och jultomten blev till frågetecken här i min app

Svar på tråden Mkp svar