• Anonym (Anna)

Blanda olika stilar på namn

Vi har en Lovis hemma och väntar på lillebror som föds i januari. Nu har jag och min man stora diskussioner kring namnet Emmett.
    1. En av oss tycker att ett brittiskt namn inte passar med syskonets namn, att man inte ska blanda olika stilar på namn till syskon, utan få det enhetligt.
    2. Den andra av oss tycker att det inte spelar någon roll, vi borde välja ett namn vi tycker om istället för att tänka att det ska passa. 
    Sååå, vem har rätt? Nummer ett eller nummer två?

• Svar på tråden Blanda olika stilar på namn
  • VIDE MI

Rätt eller fel avgör man ju själv personligen. Men jag tycker det är absolut är ok att blanda stilar, ta det finaste helt enkelt. Jag gillar själv olika typer av namn och det känns fel att inte ta det finaste.

• Anonym (Anna)

Ja vi vill få in så många åsikter och synpunkter som möjligt, för vidare diskussion.

• Dixie

Jag tycker man väljer namn som är fina!! Lovis & Emmett tycker jag dessutom funkar bra ihop, det låter inte som namn som är helt olika ( även om det egentligen inte har någon betydelse)

Namn som inte passar stilmässigt, då tänker jag mer på Folke & Tindra, Kevin & Ingrid.

• Ramborg

Klart man ska ta det namn man gillar. Men när vi valde namn till syskonet valde vi ett som vi dels tyckte lät bra ihop med vårt efternamn, och dels lät bra ihop med syskonets namn. För oss var båda delarna viktigt. Vi prov-uttalade våra olika alternativ en massa gånger för att liksom smaka på namnet. "Anna och Lovisa. Lovisa Andersson. Anna och Sofia. Sofia Andersson. Sofia Andersson." Ja du förstår.

Och för att det ska låta bra ihop med syskonets namn ska det vara liknande stil tycker jag. Lovis är fint och Emmett är fint men för mig passar de inte ihop. Jag skulle valt något annat.

42.
  • Anonym (Anna)

Vill gärna ha fler som tycker till!

• Anonym (Anna)

Lovis och Emmett, funkar det?

Svar på tråden Blanda olika stilar på namn