• Anonym (Mamma)

De försöker tvinga en

Familjerätten är dumma i huvudet. Jag säger inget gott om dem. Dem försöker tvinga en till saker o ting. Jag är med i konflikt och försoning o tantens första hembesök säger hon till min 4åring. Vet du varför jag är här? Mitt barn bara tittar då säger tanten. Nej för din mamma och pappa bråkar om vart du ska bo.

SÅ SÄGER MAN INTE TILL EN 4ÅRING?

och ni som har andra kommentarer skriv inte dem,

• Svar på tråden De försöker tvinga en
  • Anonym (mamsen)

Ja det var kanske lite väl framåt. Men ska man verkligen dölja det för barnen? Tänker att de ändå känner av det och tar mindre skada om man är öppen mot dem?

• Anonym (Mamma)

Man behöver inte säga så som hon gjord. Dessutom vil jag inte ha henne men men de är som de familjerätten

• Brumma
    Anonym (Mamma) skrev 2014-12-10 16:08:13 följande:

Man behöver inte säga så som hon gjord. Dessutom vil jag inte ha henne men men de är som de familjerätten

Om det är frivilligt är det väl bara att tacka nej? Om det inte är frivilligt så finns det ju en anledning till att hon är där...

för ditt BARNET skull.. är inte det en ganska bra sak?
  • Anonym (Klumpigt)

Ja det var lite klumpigt att använda ett ord som "bråka" men samtidigt så måste man ju ibland prata väldigt konkret med en fyraåring, och jag tror inte du ska lägga för stor vikt vid ett enskilt uttalande.

Svar på tråden De försöker tvinga en