• Anonym (ts)

Säga upp mig med omedelbar verkan?

Mitt kontrakt med företaget som anställt mig går ut sista december, jag hatar jobbet och har redan två nya anställningar. Imorgon är ska jag jobba med något hag verkligen inte vill

• Svar på tråden Säga upp mig med omedelbar verkan?
  • Anonym (ts)
    Anonym (ts) skrev 2014-12-10 18:23:48 följande:

Mitt kontrakt med företaget som anställt mig går ut sista december, jag hatar jobbet och har redan två nya anställningar. Imorgon är ska jag jobba med något hag verkligen inte vill

Råkade posta för snabbt

Nu undrar jag vad som händer om jag säger upp mig med omedelbar verkan?
  • Maria 434

Du kan inte sluta med omedelbar verkan, gissar att det är det du menar. Har du kontrakt och sedan skiter i att gå dit så kan det bli tal om skadeståndskrav. Sen så är det ju inte speciellt bra att ha något sådant på sitt cv

• Drottningen70

Du kan ju alltid göra nåt som gör att de aldrig vill att du kommer tillbaks. Kom full i morgon vettja.

• Anonym (ts)

Jag som trodde det skulle gå.

Om jag sjukskriver mig, då kan de ju inte ge mig sparken men de kan välja att inte förlänga anställningen, eller?

• Anonym (ts)
    Maria 434 skrev 2014-12-10 18:28:18 följande:

Du kan inte sluta med omedelbar verkan, gissar att det är det du menar. Har du kontrakt och sedan skiter i att gå dit så kan det bli tal om skadeståndskrav. Sen så är det ju inte speciellt bra att ha något sådant på sitt cv

Jag tänkte inte bara skita i att gå dit utan att ringa arbetsgivaren och säga upp mig först.
  • Anonym (ts)

Ingen som gjort det eller vet om det går?

• Anonym (Personalavdelningen)

Det har du sannolikt ingen rätt att göra (möjligen om du är provanställd, men det låter som du är visstidsanställd?). Du sätter arbetsgivaren och kollegor i klistret om du gör det. Stå ut tills sista december och tänk dig för innan du skriver avtal framöver om du inte är beredd att leva upp till det du lovar.

Men fråga ag om du kan gå tidigare. Ibland går det ju.

• Anonym (ts)
    Anonym (Personalavdelningen) skrev 2014-12-10 19:41:16 följande:

Det har du sannolikt ingen rätt att göra (möjligen om du är provanställd, men det låter som du är visstidsanställd?). Du sätter arbetsgivaren och kollegor i klistret om du gör det. Stå ut tills sista december och tänk dig för innan du skriver avtal framöver om du inte är beredd att leva upp till det du lovar.

Men fråga ag om du kan gå tidigare. Ibland går det ju.

Jag arbetar inom marknadsföring och just imorgon ska vi marknadsföra en produkt som är skit! Ju närmare morgondagen jag kommer desto mer ångestfylld blir jag.
Svar på tråden Säga upp mig med omedelbar verkan?