• Patella

Pendla med bil från Stockholm till Eskilstuna, Västerås eller Nyköping. Hur långt tid tar det?

Hej! Bor i Stockholm, Bromma. Till nästa höst har jag planer på att börja studera. Den skolan jag förmodligen kommer in på är Mälardalens högskola. Programmet jag vill läsa finns både på Mälardalens högskola i Eskilstuna, Västerås och Nyköping. 

Vilken av dessa städer går snabbast att åka till med bil? Om vi ska vara smarta, dvs vilket håll det är minst trafik in / ut ur stan.

Vi säger att jag pendlar 3 dagar i veckan tur och retur. Är det ens möjligt att klara av den ekonomin som studerande med studielån? Bilen är liten och drar runt 0,6L/mil.

• Svar på tråden Pendla med bil från Stockholm till Eskilstuna, Västerås eller Nyköping. Hur långt tid tar det?
  • Soffan

Eskilstuna - Stockholm 1-1,5 timme beroende på trafik och vägval, och yttligare 30-40min från Eskilstuna till Västerås(broöppning i kvicksand att ta hänsyn till)

Nyköping vet jag inte..

Kolla googlemaps

• Soffan

*kvicksund* ska det stå.

Jag har pendlat Eskilstuna - Solna och det gick..

Svar på tråden Pendla med bil från Stockholm till Eskilstuna, Västerås eller Nyköping. Hur långt tid tar det?