• Anonym (ursäkta)

Konstig avföring.

Jag har flera gånger när att när jag sitter på toan och gör mina ärenden så kan det dyka upp vita klumpar i avföringen. Har alltid ignorerat det. IDAG, för första gången, äcklade jag mig och pillade på avföringen och grävde fram det vita för att ta en närmre titt på det. Den vita klumpen ser EXAKT ut som ett majskorn till formen, men är betydligt större. Cirka 3-4 gånger större. 

Vad i helvete kan det vara och vart kommer det ifrån?  Det är INGET jag käkat.

TACKSAM för svar ;)

• Svar på tråden Konstig avföring.
  • Tow2Mater

"Sometimes capsules of certain antibiotics, like erythromycin, may appear in the stool as a whitish lump."

"Parasite such as giardia or worms such as tapeworm may result in stools having white lumps. These lumps could be the infective bugs covered with inflammatory exudate."

"White spots in stools may represent clumps of fungi."

"Some people have severe lactose intolerance. They are not able to digest any dairy product that includes milk, cheese and butter etc. These food items when taken are pooped out in undigested form."

buddymd.com/causes-white-spots-stools

• Anonym (ursäkta)

Jag tar inga diabetesmediciner, har knappt diabetes (vad jag vet om).

Svamp?  Möjligt. Har under ett par månader haft en vit beläggning på tungan som inte försvinner. Skrapar jag bort det med tungskrapa så kommer det tillbaks. Dessutom ger det mig en konstig andedräkt.

Tack för svar

• Bella 89

Kan bero på avsaknad av färgämnet bilirubin som finns i din galla. 

Svar på tråden Konstig avföring.