• Carrowl

Pappan sover naken med vår 7-åriga dotter

Min exman sover naken med vår 7-åriga dotter som också sover naken. Jag tycker inte detta är okej eftersom hon är så pass gammal men han tycker att jag är konstig som ens tar upp det. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Pappan sover naken med vår 7-åriga dotter
  • Anonym (inte ok)

Spontant känns det inte ok. Vi sover alla med underkläder när barnen är i samma säng. Man kan ju råka komma åt varandra i sömnen osv. Ett barn ska inte behöva uppleva olustiga situationer på det sättet.

• Anonym (?)

Ser inte problemet, det er hans dotter.
    Det störste problem er dom som tänker i dom bana, inte konstigt i att sova med sin dotter.

När dom börja att bli över 10-11 då kanske man skal fundera på att de kan bliv något speciellt, då dom i den ålder börja att få lite mera koll på värden.  

• fluu

Sedan när är en sjuåring "så pass gammal"?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Och inget fel i det btw. Om inte dottern själv inte tycker om det förstås.

• Anonym (Nej!)

Jag skulle inte tycka det vore okej,. Nakenhet är något som är mellan vuxen-vuxen, inte mellan barn och vuxen.

Ska man prompt sova i samma säng som ett så stort barn tycker jag nog att nattkläder är en självklarhet.

• Flickan och kråkan
    Anonym (Nej!) skrev 2014-12-11 20:04:26 följande:

Jag skulle inte tycka det vore okej,. Nakenhet är något som är mellan vuxen-vuxen, inte mellan barn och vuxen.

Ska man prompt sova i samma säng som ett så stort barn tycker jag nog att nattkläder är en självklarhet.

Oj, jag och barnen är nakna tillsammans lite då och då. Jag har pojkar och jag är mamma. Märklig syn på kroppen och nakenhet om man enbart ser sexualitet med nakenhet.
  • fluu
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-11 20:08:17 följande:
    Oj, jag och barnen är nakna tillsammans lite då och då. Jag har pojkar och jag är mamma. Märklig syn på kroppen och nakenhet om man enbart ser sexualitet med nakenhet.
    En väldigt sorglig syn.
  • Anonym (Klok)

Jag har en 4-åring som tex badar i badkaret naken med pappa eller bastar naken men han skulle aldrig få för sig att sova naken med henne och speciellt inte att hon också är naken. Av vilken anledning? Underkläder är väl inte mycket att begära att man ska dra på. Jag skulle inte sova med henne naken. 
    Sen en annan fråga, varför sover de tillammans??

För min del är nakenhet ok i vissa situationer men i övrigt dra på lite kläder, det är ändå barn. 

Svar på tråden Pappan sover naken med vår 7-åriga dotter