• monkis23

Kan det någonsin bli vi igen?

Min kille sedan 1,5 år gjorde slut med mig och det kom som en chock för mig..
    En dag hade vi tjafsat lite om en grej som jag hittat i hans dator och i stundens hetta föreslog jag att vi skulle göra slut men jag ångrade mig direkt efter att jag sa det. Men han ville smälta allt och sa att vi skulle prata om detta lite senare på kvällen. Så han ringde mig och sa att han i början va väldigt arg på mig men att han inte är det längre men funderat och kommit fram till att vi borde göra slut.
    Jag frågade varför och då sa han att han tror att jag aldrig kommer kunna lita på honom och att hans känslor för mig är mer vänskapliga än romantiska..Hur kan de ha blivit vänskapliga bara sådär?

Kom ju verkligen som en chock för att han alltid betett sig som om allt va normalt och att hans känslor va de samma som de va i början. Båda två vill ha kontakten med varandra för att vi fortfarande bryr oss om varandra och är intresserade om vad som händer i den andres liv osv. Och han är väldigt ledsen över att detta har hänt och önskar att han kände annorlunda. Jag vet inte riktigt om jag kommer att bara kunna vara vän med honom för att jag fortfarande älskar honom och är extremt rädd för den dagen då han hittar en tjej...

Han har sagt att det inte är omöjligt att han ev ångrar sig efter någon månad ifrån varandra men att han inte vill ge mig massa hopp i onödan, visst vill jag att det blir vi två, extremt mycket! Men som det känns nu så blir det inte vi två..

Ibland funderar jag på om det är distansen som gör att det blivit såhär? (Han bor i en stad ca 2h från mig och vi ses endast på helgerna och jag jobbar varannan helg så vi har inte så mycket tid för varandra)

Finns det någon chans att vi hittar tillbaka till varandra efter en tid ifrån varandra eller är jag för dum och naiv som hoppas på det?

• Svar på tråden Kan det någonsin bli vi igen?
  • Anonym (It works)

Jag förstår dina känslor men hör inte av dig , börja låtsas som om du går ut och har det bra , gör en ny Frisyr eller makeup / snygg linne eller tröja på ta bild och lägg på fb , när han smsar vänta ett tag innan du svarar och sist men inte minst låt han springa efter dig för jag lovar han kommer !! I have Done it and it works

• monkis23

Jag har bestämt mig för att endast höra av mig vid jul och nyår, alltså skicka ett sms men inget mer.. Jag vill ju ge honom tid för sig själv men samtidigt är jag rädd att det kommer att göra så att han glider ifrån mig mer och mer, så att vi till slut inte har någon kontakt alls..

Jag har verkligen en bra relation till hans mamma och hon vill ju självklart att vi ska bli tillsammans igen och hoppas på det.
    Hon har pratat med honom om detta och enligt henne så sa han att han inte visste riktigt vad han ville men att detta va det enda han kunde göra..

Jag åkte ner till honom igår och hämtade alla mina saker och det va så jobbigt att se honom och sedan lämna honom och veta att det inte blir något mer mellan oss två. Vi pratade i ca 1,5 h om allt och jag frågade honom "tror du att det finns någon chans att vi kan hitta tillbaka till varandra igen?" och då sa han "just nu så känns det inte som det".. Så där tappade jag verkligen hoppet för oss..

Han har tidigare haft en olivplanta på balkongen som i somras dog och igår stod jag där och såg att den fått liv igen och detta kan låta väldigt dumt men på ett sätt såg jag det som ett tecken, alltså att om den kan få liv igen så är det inte omöjligt för oss..

• monkis23
    Anonym (It works) skrev 2014-12-12 05:42:24 följande:

Jag förstår dina känslor men hör inte av dig , börja låtsas som om du går ut och har det bra , gör en ny Frisyr eller makeup / snygg linne eller tröja på ta bild och lägg på fb , när han smsar vänta ett tag innan du svarar och sist men inte minst låt han springa efter dig för jag lovar han kommer !! I have Done it and it works

hur lång tid tog det innan ni hittade tillbaka till varandra?  var du den som blev lämnad eller lämnade?
  • Anonym (minna)

Hör inte av dig! Skriv sms eller via fb att du fortfarande har känslor för honom så att det är svårt att bara vara vänner, och du klarar helt enkelt inte det. Sen tar du bort honom som vän på fb. Det låter märkligt, men tro mig, det funkar! Om han messar, låt det gå minst två timmar innan du svarar. Ändra din klädstil och börja röra dig ute, eller ge sken av det i alla fall. Inom ett halvår är han tillbaka igen vid din sida. Jag har gjort så här, och jag vet sex stycken till som gjort så. Dessutom finns det råd på nätet som skriver just detta. Det känns som fel väg att gå, att bryta kontakten helt. Men det funkar! Inget sms vid jul och nyår. Inte att du skickar först i alla fall.

• Anonym (minna)

Och sluta prata med hans mamma!! Det kan han uppleva som obehagligt och lite stalker-varning.

• monkis23
    Anonym (minna) skrev 2014-12-12 06:23:41 följande:

Hör inte av dig! Skriv sms eller via fb att du fortfarande har känslor för honom så att det är svårt att bara vara vänner, och du klarar helt enkelt inte det. Sen tar du bort honom som vän på fb. Det låter märkligt, men tro mig, det funkar! Om han messar, låt det gå minst två timmar innan du svarar. Ändra din klädstil och börja röra dig ute, eller ge sken av det i alla fall. Inom ett halvår är han tillbaka igen vid din sida. Jag har gjort så här, och jag vet sex stycken till som gjort så. Dessutom finns det råd på nätet som skriver just detta. Det känns som fel väg att gå, att bryta kontakten helt. Men det funkar! Inget sms vid jul och nyår. Inte att du skickar först i alla fall.

Vi pratade om att ev inte ha någon kontakt alls i några veckor och se hur det känns och sedan sa han att om han märker på mig att jag inte hör av mig på ett tag så kommer han iaf att göra det bara för att se så jag att mår bra.

Jag märkte igår redan att han vill att jag svarar ifall han smsar, för han bad mig att smsa när jag va hemma så att han vet att jag är okej men jag gjorde itne det. Så skickade han "kom du hem ordentligt? kram" ca 40min efteråt "?" 30min efteråt "kan du inte bara säga att du är okej?" hur ska jag tolka detta? eller går det ens att tolka det?

Jag vet att folk i min omgivning har hittat tillbaka till varandra, dels min kompis och hennes ex och mitt ex´s lillebror och hans tjej så jag hoppas ju på att det slutar på samma sätt för oss som det gjorde för dem.

• monkis23
    Anonym (minna) skrev 2014-12-12 06:25:38 följande:

Och sluta prata med hans mamma!! Det kan han uppleva som obehagligt och lite stalker-varning.

Asså grejen med detta är att han har sagt till hans mamma att det är okej att vi har kontakt och pratar med varandra, sedan är det båda som hör av sig till varandra..
  • Anonym (Troligtvis)

Det låter nästan som att han redan hade bestämt sig sedan innan att han ville avsluta eran relation. Kanske han redan hittat en Annan eller så utforskar han den saken. Så när du gjorde slut och ni tjafsade om den där grejen om hans dator, så låter han det bli anledning att skylla på. Så han kan låtsas lägga över skulden på dig i stället. Ett fegt men ganska vanligt sätt för en med andra ord omogen kille.

• monkis23
    Anonym (Troligtvis) skrev 2014-12-12 07:28:58 följande:

Det låter nästan som att han redan hade bestämt sig sedan innan att han ville avsluta eran relation. Kanske han redan hittat en Annan eller så utforskar han den saken. Så när du gjorde slut och ni tjafsade om den där grejen om hans dator, så låter han det bli anledning att skylla på. Så han kan låtsas lägga över skulden på dig i stället. Ett fegt men ganska vanligt sätt för en med andra ord omogen kille.

Kan vara så.. men du tror inte att det finns någon chans att man hittar tillbaka till varandra? För vårt förhållande har varit jättebra annars..
  • Anonym (Gjorde slut)

Jag är kille själv och skriver alltså utifrån det perspektivet.

TS föreslog själv, efter ett tjafs, att de skulle göra slut. TS initierade förmodligen tjafset som hennes pojkvän kanske tycker var en bagatell eller i vart fall inget att bråka om.

Jag skulle i det läget ha tänkt: ok, hon kan omöjligt älska mig på allvar om hon vill göra slut för en sån skitsak. När TS sen ändrade sig skulle jag tänkt: herregud vad omogen och instabil hon är. Vad vill hon göra slut för nästa gång? När jag glömt hennes namnsdag typ. Mina egna känslor för TS skulle fått sig en allvarlig törn av ett sånt agerande. Jag skulle blivit väldigt sårad, men aldrig, aldrig visat det för TS.

Så fungerar jag iaf. Om TS kille också gör det är jag tveksam till råden om att spela kall. Då bekräftas ju hans besvikelse sas. Å andra sidan kan TS inte heller vara på honom för mycket heller. Om jag vore TS kille och jag egentligen ville hitta tillbaka, skulle jag behöva känna att TS verkligen älskar mig och att hon inte är instabil. Hur det ska gå till? Vet inte. Ett handskrivet brev kanske?

Lycka till tjejen!

Svar på tråden Kan det någonsin bli vi igen?