• Somjaglängtar

mäta basaltemperatur!?

Hej!

Jag mäter min basaltemperatur för att veta när jag har äl, använder appen natural cycles. Men, min temperatur svajar väldigt mkt under hela cykeln. Man kan se ett visst mönster att temperaturen höjs efter äl och sjunker vid mens, men den svajar med upp till 0,3 grader fram och tillbaka över hela cykeln.

NU är jag på bim-7 och temperaturen senaste dagarna har varit: 36,51, 36,78, 36,35, 36,63 .

Jag tar tempen samma tid varje morgon och.

Någon som varit med om samma eller vet vad det kan bero på? Kan även tillägga att jag äter levande, kan det påverka? f

• Svar på tråden mäta basaltemperatur!?
  • Annelie 76

Tempen varierar alltid. Du är ju ingen maskin. Huvudsaken att ÄL syns, sen gör det inget att det ser ut som en EKG-kurva.

• Somjaglängtar

Ja det är klart, tycker bara att den varierar så mycket. Appen varnar ofta för att temperaturen "flukturerar" väldigt mycket så jag började undra om det inte var normalt. Såg också att det blev autocorrect på mitt inlägg. Skulle stå att jag äter Levaxin. Har för mig att jag hört någon gång att det kan påverka basaltemperaturen.

Jag tar inte de här mätningarna på jättestort allvar, använder äl-test också så jag ser att det stämmer ganska bra med temp-mätningarna.

Tack för svar, jag ska nog inte oroa mig :)

Svar på tråden mäta basaltemperatur!?