• mik1barn

Lucia besviken på förskola

Vill bara skriva av mig lite,

Är bara så besviken på luciafirandet på våra barns förskola.

Min dotter 3 år glömdes bort i korridoren och fick därefter stå ensam bland föräldrarna (som inte brydde sig om min flicka) och min dotter var så ledsen när jag fick henne i famnen.

Samtidigt så fick jag ta hand om min son som pga blygsel inte ville vara med och sjunga. Personalen kunde inte göra det tryggt och inspirerande för honom att vilja vara med. Höll min son i famnen under hela akten, då jag trodde att min dotter var med och sjöng (det var svårt att se hela följet där jag stod -ca 40 barn).

Är så besviken.....allt blev helt misslyckat o fick inte fira lucia för mina barn.

Sen när vi skulle gå hem, var det tre förskole lärare i omgångar som skulle säga hejdå till de föräldrar som lämnade. De tittade inte ens på oss i familjen och varenda gång sa varenda en hejdå till de andra föräldrarna men inte oss.

Är så besviken... framförallt för mina barns skull då jag inte uppskattar när de blir ignorerade och orättvist behandlade.

Min flicka(3 år) ser ut som att hon är äldre, och man kan tro att hon kan ta ansvar själv....men att bli ensam lämnad i sticket själv i korridoren har jag svårt att förlåta.

Ville bara skriva av mig.

• Svar på tråden Lucia besviken på förskola
  • Flickan och kråkan

För små barn tror jag att små luciatåg passar bättre. Våra barn har gått på en liten avdelning och varje avdelning har haft sitt eget luciatåg. Det har varit sådär 12 barn (några borta) och så deras föräldrar. Väldigt trivsamt för alla i liten skala. Med gemytligt fika efter. 

Nu har vi flyttat så mellansonen går på en ny förskola och äldsta har börjat ettan. Igår hade min 5-åring luciatåg på förskolan. Tre avdelningar med massor med ba....för att inte tala om antalet föräldrar. Parkeringskaos utanför. Min kille går bara 15-timmars så vi hade varit hemma emellan. Kändes mest som att skyffla in honom i ett allmänt kaos där han inte hade någon naturlig plats - personalen hade så mycket att hålla reda på. Vi hade turen att sitta precis där han stod så på så sätt var det bra. Vår 1-åring blev efter en stund orolig i trängseln och ledsen (han är annars väldigt frimodig). Fika efter var liksom att lyckas ta en pepparkaka.

Äldsta hade också ett större luciatåg, men det märktes att det var större barn. Förskoleklass, en etta och en tvåa. De hölls ute så det blev inte sådär kaotiskt trångt. Alla barnen hade ju också börjat samtidigt i respektive klass så ingen som "försvann". Men i ärlighetens namn tycker jag nog att även det hade blivit mysigare om bara deras klass hade haft sitt lilla luciatåg.

Det är ju något man kan ta upp på ett föräldramöte.

Svar på tråden Lucia besviken på förskola