Anonym (bekant) skrev 2014-12-12 22:47:18 följande:
Min systers bästa kompis storasyster, en bekant till mig alltså
fick veta att hon var gravid 3 timmar innan hon födde!
Hon hade haft problem med tarmarna hela livet, hon blödde regelbundet, tog p.piller hela tiden och visst hon var lite mullig men hon gick inte upp något alls eller ändra kroppsform!
jag träffade henne när hon måste ha vart i slutet av 7e månaden, syntes ingenting alls!
Hon bara hade väldigt ont i magen en dag, trodde det var tarmarna, åkte in till akuten för att få medicin mot det trodde hon, hennes moster gjorde henne sällskap
så undersökte dom henne och sa att hon hade värkar och skulle snart föda!?
3 timmar efter fick hon en troligen helt fullgången son
hon och hennes pojkvän fick gå i terapi efter det, för ingen fattade ju någonting
idag är sonen 3år och hon har det jättebra som mamma, men hade nog egentligen velat vänta några år, och vara medveten om och få njuta av graviditeten!
Så känner jag också. Jag är väl lite av ett kontrollfreak och önskade att jag planerat allt. Både för det praktiska, men också för att hänga med mentalt. Nu gick jag på en och en halv timme från bara mig själv till att bli mamma. Jag önskar också att jag kunnat njuta av graviditeten och tagit hand om mig och mitt barn bättre. Jag oroar mig för att jag kanske har skadat henne eftersom jag inte visste om att hon fanns!