• Proppan16

    Flytta eller Inte?

    Skrev en lång och bra text tidigare och så dog datorn.......Cool


    då tar vi det igen då..


    Kort om oss, Ensamstående mamma till pojken på 2år som äger mitt hjärta. Min sons pappa lämnade oss kort efter födseln och flyttade till en annan stad i Sverige, utan att ens försöka ha kontakt med sin son. Inte hört ett pip under de senaste två åren. Jag har fullvårdnad.


    Innan min son föddes träffade jag min blivande man(det visste jag inte då) när jag var på semester i usa. Vi höll kontakt, han var där för mig genom allt som hände mot slutet med min sons pappa.


    Jag åkte dit och hälsade på i 1.5 månad, och han har kommit hit och bott här ett par månader, min son har kul med honom och verkar ha en trygghet hos honom då han varit med honom konstant sen han kom. Åh jag vill inte låta dum och överdrivet kär men han är ibland för bra för o vara sann, får en "är-det-så-här-det-är-o-va-två-föräldrar"-känsla, teamwork!


    Nu kommer skälet till varför jag skriver här.


    Min fästman, vill att vi ska flytta till honom i Kalifornien, iallafall åka dit och bo där i ett par månader och se möjligheterna (Kolla jobb,dagis, skola osv). Självklart har han redan jobb o hus.


    Jag känner mig positiv till detta, blir faktiskt lite glad när jag tänker på att det kan hända, MEN jag vill inte göra det ifall det kommer påverka min son negativt. Kommer han känna sig ensam, ledsen, eller kommer han vara arg på mig sen för att vi flyttat, jag önskar verkligen jag kunde kolla in i framtiden men det går ju inte...Rynkar på näsan så efter många veckor av hjärn överhettning så frågar jag er, som kanske har svaren jag letar efter.


    Jag känner mig så ensam i hela stora världen, så om det finns någon som stått där jag står idag, help me.  (Eller om det är någon som bara vet)


    Positivt eller Negativt, give it to me! 


    (tips o så är också mycket välkommet!)

  • Svar på tråden Flytta eller Inte?
  • Proppan16

    Nevermind: Ja här bor hela min familj, vi ses regelbundet med mormor och med någon veckas mellanrum med mina syskon

  • Sirling

    Ett par månader utomlands lär ju knappast skada din son allvarligt, eller vad tror du? Funkar det inte kan du ju alltid åka hem.

  • Kereza

    Se till att du och barnet rent lagligen omfattas av sjukförsäkringar och grejer - och att du har tillgång till tillräckligt med pengar som bara är dina för att ta dig hem om det inte funkar.

    Sen är det bara att åka - jag tycker man ska våga prova :) 

  • enannanmaria

    Jag tycker också att du ska testa att provbo där borta med ditt barn i några månader. Det är ju smidigt så länge ditt barn är så litet och inte har kommit till den åldern att de har lekkamrater eller skola ännu.

    Det finns väl en tråd här på forumet för svenskar i USA där man kan ställa frågor om det praktiska också om jag inte minns fel.

    Lycka till!

Svar på tråden Flytta eller Inte?