• Anonym (taklist)

Hur lång tid tar det för hcg-t att försvinna ur kroppen efter abort/mf?

Som rubriken lyder.

Det visade sig att fostret var dött sedan en vecka tillbaka så jag fick en "abort" med hjälp av tabletter.
    Det ville inte komma ut så därför fick jag tabletterna som hjälp på vägen.

Dessa tabletter fick jag i onsdags, fortfarande fullt utslag på gravtest.

• Svar på tråden Hur lång tid tar det för hcg-t att försvinna ur kroppen efter abort/mf?
  • Anonym (taklist)

Datorn hängde sig och det blev visst två trådar.. ooops =/

• Anonym (taklist)

?

• Anonym

har inte varit med om det själv men frågde läkaren då jag i början funderade på abort. hon sa att känslan av att vara gravid försvinner på en gång, typ i brösten osv. hon sa att hormonet också skulle försvinna fort, vet ej hur länge det var

• Anonym (taklist)

Okej, tack ändå.

Jag kan inte säga att symptomen försvunnit. Jag mår iofs inte illa längre men brösten växer och ömmar och magen är svullen, mer än innan.

• Qliana

Jag tycker att du ska ringa och be och få komma på en kontroll samt kräva att få lämna ett nytt hcg prov.

Jag har fått två missfall (1 MA och 1 ofrostrig) varav det sistnämda "satt kvar" trots en skrapning och en kur med methergintabletter. Förmodligen hade jag extrem otur....

Men, min bakgrund gör ändå så att jag råder dig att be om en undersökning/lämna nytt hcg prov.

Hoppas att allt löser sig för dig.

• Anonym (taklist)

Jag ska dit och ta ett blodprov den 1 mars. Ska jag vänta tills dess?

• Qliana

Jag tror att det är helt ok att vänta tills dess. Anledningen till att jag tycker att det är bra att göra testet är för att veta att kroppen gått vidare dvs att graviditeten är ute ur kroppen.

Svar på tråden Hur lång tid tar det för hcg-t att försvinna ur kroppen efter abort/mf?