• Långbenopluto

Tappa mobilen i toan, vad gör du?

Vad gör du om du tappar mobilen i toan?

Ringer du ditt hemförsäkringsbolag och tar ut en ny via den eller torkar du den så den förhoppningsvis går att använda?

Jag fråga för min kompis ringer mig häromdagen och är lite panik för hon har tappat sin mobil i toan och frågar hur hon ska göra för att torka den

Men va? Den är ju full i en massa bakterier, vem vill torka den och sedan stoppa mot örat/ansikte för att prata i den?? Bläää Kräks

Vad skulle du göra?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tappa mobilen i toan, vad gör du?
  • Tecum

Hemförsäkringen har väl en självrisk på några tusen så man får inte mycket där. Man måste ha tecknat en särskild försäkring för mobilen när man köpte den för att få hela värdet.

• myskmalva

Om det är spolat i toaletten så är nog mobilen renare efter dopet än före. Få saker blir så fulla av bakterier som sånt man tar i med händerna jämt och ständigt.

• myskmalva
    myskmalva skrev 2014-12-13 22:37:09 följande:
    Om det är spolat i toaletten så är nog mobilen renare efter dopet än före. Få saker blir så fulla av bakterier som sånt man tar i med händerna jämt och ständigt.

Doppet ska det stå.
  • Rafael90

Hade spolat av den i handfatet och torkat den med hårtorken. Den har varit med om värre saker och tegelstenen lever än.

• Frontline

Jag hade kasserat den och plockat fram en gammal mobil så länge sen åkt och köpt en ny imorgon...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Tar upp den, torkar av den, tvättar den, tar ytdesinfektion och använder den. Kasserar fodralet, det blir nog aldrig detsamma igen.

Inget konstigt med det, eftersom mobilen redan är full av bakterier så gör det ingen större skillnad efter en rengöring.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

Ringer upp den och har lite skitsnack!

• Aniiee

Jag tappar över huvud taget inte mobilen i toan....

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Haskel

Tvättar den ordentligt med tvål och vatten, eventuellt något starkare.

Fördelen med att ha gammal vattentät telefon.

Dock tror jag att telefonen är farligare att slicka på i vanliga fall, än efter ett dopp i toaletten.

Svar på tråden Tappa mobilen i toan, vad gör du?