Måste man alltid få en psykiatrisk bedömning om man kommit till akuten för att man skurit sig mycket att man behövt tejpa/sy?
Har under många år mått dåligt och haft kontakt med BUP, Soc och nu vuxenpsyk men under de senaste åren har det eskalerat. Speciellt mitt självskadebeteende som yttrar sig genom bla överdoser och att skära mig själv.
Nu ikväll gick allt över styr och jag har skurit upp armarna igen. Eller ja, överarmarna. Och jag har förlorat massa blod och behöver sy igen. Vill helst inte åka till akuten men det behövs nog. Andra gånger när jag haft så kraftiga panikångestattacker att jag behövt sjukhusvård eller skurit mig allvarligt så har jag alltid fått LPT och då varit tvungen att åka till psykakuten för bedömning. Men det är inget jag vill eller behöver, har varit där tillräckligt mycket(inläggningar alltså och andra boenden) men bor tillfälligt hos min min mormor och morfar i väntan på att få komma till ett behandlingshem igen.
Hur slipper jag kontakt med psykiatrin när jag åker in för att sys? Eller är det nån regel dom har, att man måste bedömmas?