• esch

Tonsilliter/halsmandelstenar !

Någon annan mer än jag som ständigt får dessa vita, illaluktande och vidriga små saker i halsmandlarna?

Jag har oturöigt nog stora fickor i mina mandlar, speciellt den ena, och där samlas ALLTID stora vita tonsilliter.

Vill veta vad man kan göra för att förebygga dessa, eller hur man helt enkelt kan bli av med dom på bästa sätt?!

Jag har haft en pormaskpincety, en pinne med en ögla på, och plockat ut dessa med. Så klart rengör jag den innan så de inte skapas fler bakterier osv.

Men vad beror dom på? Hur fanken kan jag göra? De är så vidrigt.

• Svar på tråden Tonsilliter/halsmandelstenar !
  • micromat

Jag hade ofta det i tonåren men dom försvann när jag blev 20+.. Vet inte vad du ska göra för att slippa dom.. Men jag vet hur det är

• esch
    micromat skrev 2014-12-14 00:35:43 följande:

Jag hade ofta det i tonåren men dom försvann när jag blev 20+.. Vet inte vad du ska göra för att slippa dom.. Men jag vet hur det är

Jag hatar dom!

Idag pillade jag så mycket att detbörjade blöda. Fick toss på de. Så himla äckligt :(
  • Illusion

Gurgla med vademecum. Den rekommendationen fick jag av skolsystern för 10 år sen. 

• esch
    Illusion skrev 2014-12-14 00:48:32 följande:

Gurgla med vademecum. Den rekommendationen fick jag av skolsystern för 10 år sen. 

Var kan man hitta de, tror du ??
  • Alana

Hur vet man att man har sådana? Var exakt sitter de?

• Illusion
    esch skrev 2014-12-14 00:58:29 följande:
    Var kan man hitta de, tror du ??
    Apoteket! Glad
  • esch
    Alana skrev 2014-12-14 01:02:48 följande:

Hur vet man att man har sådana? Var exakt sitter de?

De sitter på mandlarna eller i dom. I bland kan man hosta upp en liten vit sak som luktar riktigt illa. Ibland kan man se dom om man tittar på mandlarna. Olika från person till person :)
  • esch
    Illusion skrev 2014-12-14 01:09:39 följande:
    Apoteket! Glad
    Tack! Ska åka dit med en gång imorgon :)
  • Illusion
    esch skrev 2014-12-14 13:33:05 följande:
    Tack! Ska åka dit med en gång imorgon :)
    Varsågod, hoppas att det löser sig till det bästa nu! Glad
Svar på tråden Tonsilliter/halsmandelstenar !