• Maliqi

2 årig flicka - varför ?

Min Kompis dotter är 2 år och dottern vill inte att pappan ska sitta, leka, mysa osv med henne?

Varför är hon på detta viset? Det finns dagar och stunder då hon kan leka och brottas med sin pappa. Men för det mesta tar hon avstånd!!

• Svar på tråden 2 årig flicka - varför ?
  • Vickan I

Varför? För att hon kan. Äsch det är jättevanligt med små barn som favoriserar den ena föräldern. Vår treåring är likadan. Bara mamma som gäller och kan bli arg om pappa ens funderar på att sätta sig bredvid. Andra dgr går det toppen el om jag inte är hemma. Brukar svänga lite i perioder också.

• Litet My
    Maliqi skrev 2014-12-14 03:42:47 följande:

Min Kompis dotter är 2 år och dottern vill inte att pappan ska sitta, leka, mysa osv med henne?

Varför är hon på detta viset? Det finns dagar och stunder då hon kan leka och brottas med sin pappa. Men för det mesta tar hon avstånd!!

Det där går i perioder, nu är det pappa som inte "duger" nästa gång är det du. Inte så mycket att göra nåt åt mer än att tryggt finnas kvar
  • viseversa

För att en 2 åring har en stark vilja och just nu är hon kanske i en "mamma period" inte det minsta konstigt.

• The Fugly

För att hon är två år. Det är en ålder full av random och obegripliga beslut.

När vår äldsta fyllt två bestämde hon sig för att hon hatade en av sina favoritgrejer, ost, och håller fast vid detta. På hemmaplan. På förskolan har hon tydligen hela tiden glatt mumsat ostskivor. Tvååringar är helt enkelt lite som de är.

Svar på tråden 2 årig flicka - varför ?