• Nongmay

    syskonvagn eller ståbräda

    Jag väntar andra barn (fick veta det nyligen) om allt går som det ska så kommer andra barnet i slutet av Augusti och då bli min äldsta dotter 2år och 8 månader. Och jag börja tänka på om man ska ha syskonvagnen eller om Man ska köpa ståbräda.. Ni som har eller har fått syskon i liknande måndag.. Vad rekommendera ni?

  • Svar på tråden syskonvagn eller ståbräda
  • Mika86

    Det beror lite på, gå ni långpromenader o gillar syskonet att åka vagn?

    När vi väntade andra barnet så köpte vi en syskonvagn för syskonet gillade vagnen o gick långpromenader, när vi fick fjärde barnet så va syskonvagnen överflödig då nr 3 hatade vagnen o hellre gick o ändå va det 2 månaders mindre skillnad mellan barn 3 o 4 än mellan de andra.

    Allt beror ju helt på hur mycket er vagn används nu

  • Leona987

    Precis, allt beror på hur mycket vagn du kommer använda. Jag har haft samma funderingar som dig och har fortfarande ibland.

    Jag har en tre åring och en tre månaders. Min stora har aldrig gillat vagn, inte ens när hon va liten. Och vi åker mycket bil, sällan kommunalt. Visst, jag kan aldrig gå ut och gå långt med båda själv men å andra sidan så tänkte jag att i vinter lär jag ändå inte gå långa promenader me båda. Och till sommaren blir hon nästan fyra.

    Tänkte mycket på ståbräda eller ej men jag känner min dotter, är hon trött för att orka gå ja då kommer hon knappas att orka stå på bräda så jag skippa det!

    Lycka till hur du än gör :)

  • Dixie

    nja, jag vet inte om jag satsat på syskonvagn med så "stort" syskon - men det beror ju på....

    sover den stora middag? då kanske ni behöver vagnen till det? men det går ju också att lösa genom att ha den lilla i sjal och den stora ha vagnen. 

  • vilsenipannkakan

    Hade exakt samma åldersskillnad och vi körde på ståbräda. Där stod dottern på väg till dagis, resten av tiden sprang hon runt ;). Hon hade dock slutat sova middag..

  • m0desty

    Vi kommer att ha 2 år och 10 månader (nästan) mellan våra och jag var i början helt inne på syskonvagn. Med dottern gick vi ute med vagnen väldigt mycket då det var enda sättet att få henne att sova om dagarna.

    Sedan åkte vi och tittade på syskonvagnar och provade att sätta dottern i sittdelen på en av de största - och nej, hon kommer att vara för stor. Det blir ståbräda och inga långpromenader med båda barnen. Lillasyster får lära sig sova på annat sätt.

Svar på tråden syskonvagn eller ståbräda