• Ännu en medlem

Finkläder

Hej!

Nu stundar julen, och då tänkte jag bara undra hur ni med barn gör när det kommer till det här med kläder när det är lite finare tillställning? Skall barnen vara finklädda då? I så fall, i vilka kläder handlar det om? Och vilka dagar blir det? Tycker ni det är viktigt att de är finklädda då?

• Svar på tråden Finkläder
  • Dixie

ja, när vi förädlar är "finklädda" är våra barn det också! 

flickorna brukar ha klänning, och pojkarna skjorta och byxor! 

• Natulcien

Vi brukar oftast klä upp oss på julafton, juldagen och nyår. Men det beror naturligtvis på vad vi gör och vilka vi träffar etc. också.
    Sonen är 4 år, så han får naturligtvis vara med och bestämma om sina egna kläder. Vill han ha nåt finare så får han det, vill han ha vanliga kläder så får han det, vill han vara drake eller pepparkaskgubbe så får han det. Glad

• Mascaraklumpar

Vi följer den rekommenderade klädkoder om sådan finns, annars blir det jeans och skjorta.

• 880215

Min son kommer att ha skjorta, finbyxor, slips, slipover. Så brukar han vara klädd på kalas och högtider. Är det för varmt för en slipover så har han en snygg och matchande väst istället.

• fluu

Jag tycker att det är roligt att klä upp mig vid speciella tillfällen, samma gäller barnet. Dock skulle jag aldrig tvinga henne att vara "finklädd" och jag har höga krav även på finkläders lekvänlighet. Jag vill heller inte "pynta" mitt barn för mycket så vi kanske inte menar exakt samma när vi säger "uppklätt".

I år har dottern valt sin klädsel själv(shoppat den över internet och allt ;P). Det blir en ganska enkel klänning från nameit och strumpbyxor.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Yonndax

När vi klär upp oss klär vi upp sonen oxå. Sen beror det på. Är det jul så får han gärna vara tomte eller nått annat juligt. Är det nyår så blir det lite mer uppklätt dock så att han kan leka och röra sig.

• nozpa

Vi klär upp hos hela familjen. Tjejerna får klänningar som är lite finare än vardagsklänningarna. Dom älskar att ha klänningar på sig och har det 6 av 7 dagar/veckan. Så det är inget påtvingat. Hade dom avskytt just klänning hade dom fått ha något annat.
    Lillplutten på drygt 7 veckor får en skjortbody och fluga på sig på julafton. Resten av dagarna vet jag inte ännu. Men alla hans bebiskläder är snygga. Eller ja, så snygga dom nu kan vara i den åldern. :)

• Rödaskor

Vi har inte speciella kläder som vi klär upp barnet med. Ska man iväg på nått så väljer vi ju den nya tröjan med fina färger och mönster framför den noppriga tröjan, men han kan lika gärna ha den nya tröjan till förskolan.

Jag och min sambo klär upp oss lite mer. 

• Ännu en medlem

Jag hade en yngre kamrat för några år sedan som alltid när det var lite finare tillfälle var tvungen att vara finklädd. Hon behövde inte ha massa jättefina klänningar, men däremot skulle det alltid vara blusar och kjolar och ibland skjortor och lite snyggare byxor.

Svar på tråden Finkläder