• Svar på tråden Grader i en ishall?
  • 880215
    Cupcakesmonster skrev 2014-12-15 00:13:42 följande:

En liten snabb fråga, Hur många grader brukar det vara i en ishall??

Är det en varm eller en kall ishall ni ska besöka?
  • 880215

Det är olika temperaturer i hela hallen. Allt från -9 till +9, ungefär.
    Allt beror dock på materialet som hallen är byggt av (trä eller stål), om hallen klassas som "varm" eller "kall" ishall, om isen är gjord för konståkning eller hockey, antal personer som vistas i lokalen samtidigt, etc, etc, etc.

• Cupcakesmonster
    880215 skrev 2014-12-15 00:18:22 följande:
    Är det en varm eller en kall ishall ni ska besöka?
    Jag har ingen aning. Det är nynäs i Gävle, du råkar inte veta? ;) Hittade inget den hallen på internet heller :/
  • Anonym (skär)

Om du inte ska åka på isen själv, klä dig riktigt varmt (två lager på benen och varm jacka) och ha med filtar.

• 880215
    Cupcakesmonster skrev 2014-12-15 00:58:55 följande:

Jag har ingen aning. Det är nynäs i Gävle, du råkar inte veta? ;) Hittade inget den hallen på internet heller :/

Nej, jag känner inte till den hallen. Men du kan säkert ringa dit imorn och fråga.

Eller så drar du på dig jacka och termobyxor, mössa och vantar (kom ihåg hjälm!), sedan kan du ju ta av dig ytterkläderna om det visar sig vara en varm ishall.

Ett annat tips är lager på laget; dvs underställ, tjocktröja, vanliga byxor och sedan ytterkläderna på det. Är det varmt så tar du av dig ytterkläderna, så kör du med vanliga kläder + underställ.
Svar på tråden Grader i en ishall?