Litet embryo/foster-livrädd att något är fel.
Har gjort två vul, det första för att se hur långt gången jag var och det andra för att säkerställa att allt var bra(jag var orolig av någon anledning..).På andra undersökningen jag gjorde fick jag reda på att embryot/fostret var väldigt litet, var ca 2,4 cm, var då i vecka 11 om allt stämde med den första undersökningen. Jag frågade då om det kanske var så att jag inte var så långt gången som de trodde vid första undersökningen då jag blev oplanerat gravid och har oregelbunden mens visste jag inte själv vilken vecka jag var i. Läkaren sa att jag troligtvis var så långt gången ändå, ingen aning om varför. Normal graviditet i övrigt, hjärtat slog osv.
Kan tillägga att han inte riktigt kunde se hur stor den var då han sa att den låg på sniskan.
Jag är nu i vecka 14(13+1) och har inte fått göra något UL än. Hur stor är risken att jag blir tillbakaflyttad? Jag är väldigt orolig att något ska vara fel, att fostret är tillväxthämmat.
Har någon varit i samma sist? Någon som haft lika liten i samma vecka.
La den här tråden i känsliga rummet först, lägger den här med då jag är skapligt orolig.