• syster yster

ont i foten vid främre trampdynan

Fick barn för 6 månader sen och det har blivit en hel den bärande på han. Känner mig som 90 år med väldig värk i ryggen och i kroppen. Har märk att jag nu har fått ont i ena foten längst ner vid tårna. Mellan tramdynan å tårna kan man säga. Smärtan är när jag går och lyfter foten vid steg. På kvällen sen så gör det ont i lilltån och den känns stum liksom stortån ksn göra. Kan det va överbelastning?

• Svar på tråden ont i foten vid främre trampdynan
  • StevenDiese

Sök på forumet jogg.se du kommer garanterat hitta nåt.

• Enlängtan

Detta fick även jag efter min graviditet.

Jag gick upp över 30 kg innan min flicka föddes, ca 1/2 månad efter födseln började min ena fot göra grymt ont. Kändes ungefär som att benen i foten var lösa, och gjorde ont precis som du beskriver det.

Höll i sig ungefär två månader för mig. Jag tänkte att det berodde på att jag samlat så mycket vätska under graviditeten samt gick upp så mycket i vikt att fötterna blev "utplattade" och sen när jag började gå ner i vikt var det som att fötterna kämpade för att komma i läge igen.

Du har ännu ont i foten/fötterna 6 månader efter graviditeten, kanske det skulle behövas kollad upp? Du kanske har fått någon inflammation? Hoppas det löser sig för dig!

• syster yster

Jag har inte haft det sen han föddes utan det kom för ett par veckor sedan. Försöker att belasta foten mindre och vila för att se om det blir bättre. Kände du med dig konstig i lilltån?

• Enlängtan
    syster yster skrev 2014-12-16 11:46:11 följande:

Jag har inte haft det sen han föddes utan det kom för ett par veckor sedan. Försöker att belasta foten mindre och vila för att se om det blir bättre. Kände du med dig konstig i lilltån?

Minns inte riktigt men det strålade iaf ut i tårna och jag har för mig att sidan där lilltån sitter gjorde mest ont.
Svar på tråden ont i foten vid främre trampdynan