4 månader, vaknar på natten och ska leka
Vår dotter är 4 månader och har börjat vakna på nätterna och vill inte alls somna om. Hon vill leka vilket vi såklart inte uppmuntrar henne till utan hon får ligga kvar i sängen med oss.
Där ligger hon och tjuter, skrattar och ska försöka krypa. Omöjligt att få henne somna om på en gång, oftast somnar hon efter 1-2 timmar igen.
I natt vaknade hon efter endast 5 timmar och var superpigg, låg som vanligt och tjöt och tjoade. Vi försöker att inte prata med henne mer än att säga att vi ska sova nu...och tänder inte osv.
Sen sov hon 2,5 timma till så hon har sovit superlite.
På dagarna är hon trött efter 1,5-2 timmar och sover då en halvtimme oftast. Så håller hon på till vi lägger oss för kvällen.
Har provat lägga henne både tidigt och sent på kvällen, inget funkar och lägger vi henne för tidigt vaknar hon efter 30 min och är pigg och ska itne sova för natten.
Jag tycker hon sover mkt på dagarna men inte ska jag väl gå in och ändra på det redan när hon är så liten? Är det bara att följa henne eller ska man ändra på nått?
7,5 timmars sömn på natten är ju för lite, går det om? Hon utvecklas mkt och ska försöka krypa hela tiden, kan det vara därför hon inte kommer till ro?