• Anonym (Vad föredrar ni?)

Väldigt enkel fråga så svara gärna

Uppskattar ni kvinnor att få fotmassage som förspel eller tycker ni att det kittlas? Tycker du att man kan skippa fotmassagen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-16 16:24
    Skulle uppskatta era svar väldigt mycket :D

• Svar på tråden Väldigt enkel fråga så svara gärna
  • Anonym (kittlig)

Jag gillar fotmassage ibland om jag är trött i fötterna men tycker inte att det är skönt på ett sexuellt vis. Min sambo gillar att hålla på med dom som förspel ibland eftersom han har en fetisch för att suga och slicka dom. Jag härdar ur för hans skull en stund men är så kittlig att det inte är skönt. Sexuellt är det inte bättre än knän eller vad som helst , ingen erogen zon på mej.

• Stårschan

"Ni kvinnor". Du kan väl lika gärna fråga "oss kvinnor" om vi gillar blodpudding eller Jonas Gardell. Vi kommer liksom i olika varianter...

Men jag gillar att få fötterna omhändertagna.

• sextiotalist
    Stårschan skrev 2014-12-16 14:16:25 följande:

"Ni kvinnor". Du kan väl lika gärna fråga "oss kvinnor" om vi gillar blodpudding eller Jonas Gardell. Vi kommer liksom i olika varianter...

Men jag gillar att få fötterna omhändertagna.

Visst är det en lustig fråga. Nej, fotmassage har inget som får mig på gång. Jag skulle inte ens vilja låta min sambo ge mig fotmassage, för han hade garanterat börjat kittla mig (han är väldigt pigg på att busa med mig)
  • Anonym (C)

Jag älskar fotmassage, men inte som förspel...

• Mrs Okänd

Jag hatar när nån tar på mina fötter och rent reflexmässigt blir det en spark...så det är väl inte så lämpligt...Skrattande

• Anonym (Jag då)
    Anonym (C) skrev 2014-12-16 14:23:10 följande:
    Kan bara instämma.
  • nelly82

Klarar inte att nån annan än jag själv tar på mina fötter så nej tack =)

• Fia 28
    Anonym (C) skrev 2014-12-16 14:23:10 följande:

Samma här.

Ni som inte tycker om att få fotmassage, är det för att det kittlas eller bara obehagligt på annat sätt?

Vad tycker ni?

• Anonym (Jag då)

Fotmassage är mot värk i fötterna-inget romantiskt ö.h.t.

• Anonym (Dom)

Jag älskar när nån pysslar om mina fötter på alla sätt, allt från fotbad till tåsugning.
    Men behandlingen i sig får inte igång mig, det är bara om jag ser underkastelse från hans sida, i blicken, i hållningen i rörelserna.
    Det är när jag känner min makt över honom jag går igång och det kan mycket väl vara kopplat till fotmassage, men fotmassage i sig är skönt men inte tändande. 

• Johan70

Fotmassage är inte sexigt. Man kan göra det för den man älskar, men det är inte förspel till sex.

• Mrs Okänd

Fast jag har läst att det finns punkter under fötterna som är kopplade till könsorganet...i zonterapi...någon som testat??

• Anonym (Kvinna)

Jag älskar att få fotmassage som massage.
    Mina fötter är dock ingen direkt erogen zon,
    men jag kan absolut bli mera öppen för sex genom att mitt sinnestillstånd förändras av den uppmärksamhet som jag (mina fötter...) får och av det välbefinnande som jag upplever.
    Så även om mina fötter inte direkt är en erogen zon så kan fotmassage innebära inledningen till förspel och/eller eller till sex.

F ö så tycker jag inte att fotmassagen kan skippas!

När jag är sexuellt upphetsad så blir mina fötter en erogen zon. Men det blir väl i stort sett hela min kropp och min hjärna!

Det där med zonterapi, är det sant att det verkligen stimulerar?

Svar på tråden Väldigt enkel fråga så svara gärna