• Åppleträd

Linser på nätet - hjälp!

Hittade ingen passande ämnesgrupper så provar här eftersom syftet är att jag måste komma ner i kostnad. Betalar idag 531:-/mån hos Synoptik för mina endagslinser 1-day Acuvue Moist. Måste få ner denna kostnad och kollar runt på nätet. Specialversion verkar billigast. Har askar för 145:-/30 st. Men vad är detta med att man måste ha ett recept? Ni som köper era linser på nätet, hjälp mig reda ut... Tack!

• Svar på tråden Linser på nätet - hjälp!
  • SecretMe

Det är bara en försäkran att att optiker provat ut dina styrkor.

• Losan

Gå in på länken www.alltomlinser.se Där kan du sedan välja vilka linser du vill ha och får upp vilka som är billigast. Precis som prisjakt.se, följ länken. Jag brukar handla av specsavers eller lensway. Sen väljer du bara styrka och eventuell diameter och sfär=klart!

• Åppleträd

Låter bra :)) men man måste alltså ha det där receptet från sin optiker? Eller missförstår jag? Jag vet ju mycket väl mina styrkor, måste de intyga det?

• SecretMe
    Åppleträd skrev 2014-12-16 18:59:25 följande:

Låter bra :)) men man måste alltså ha det där receptet från sin optiker? Eller missförstår jag? Jag vet ju mycket väl mina styrkor, måste de intyga det?

De vill bara ha en försäkran, inget som kollas upp.
    Jag har handlat linser på nätet i många år.
  • Åppleträd

Kanon, tusen tack för era svar! Ensam morsa med hög hyra måste kolla upp hur hon kan minimera varenda utgift :) dags att säga upp synoptik!!!

• Losan
    Åppleträd skrev 2014-12-16 18:59:25 följande:

SecretMe skrev 2014-12-16 19:01:19 följande:
    Jag har aldrig behövt intyga med recept, är det bara vissa som kräver det kanske?

• Losan

Nu när jag svarade i tråden så kom jag på att både jag och sambon behövde linser Glad Skickade efter mina från Specsavers och hans från Netlens, behövde inte intyga med något recept Glad

• SecretMe
    Losan skrev 2014-12-16 19:14:08 följande:
    SecretMe skrev 2014-12-16 19:01:19 följande:
    Jag har aldrig behövt intyga med recept, är det bara vissa som kräver det kanske?

Mycket möjligt, jag brukar köpa från Lensway.
    Det där med receptet är ändå bara att kryssa i för det är ingen som kollar.
  • Gladskit

Jag beställer åt min man (i mitt eget namn) och det är bara att kryssa i rutan att det finns ett recept. Jag har aldrig behövt skicka eller scanna något.
    Men kolla runt NOGA innan du beställer. Går du via någon sida typ alltomlinser eller billigalinser vidare till någon av de stora sajterna (lensway exempelvis) så kan det vara jättestor skillnad jämfört med att gå direkt till lensway.
    Man kan också ha rabatter av olika slag.
    Så kolla runt ordentligt är mitt tips. Nu har jag beställt så ofta åt min man så jag vet vad ett halvårs förbrukning brukar kosta, sen testar jag tills jag hittar något kring samma pris.
    Ibland är det ta tre boxar betala för två osv så då kan det löna sig jättemycket att beställa nån månad extra.

Svar på tråden Linser på nätet - hjälp!