• Äldre 16 Dec 19:09
    591 visningar
    1 svar
    1
    591

    förkylning

    Hej. Är ny här inne ! Men har alltid läst massa trådar. Min dotter på 20 månader har mp, soja protein, ägg allergi och även päls allergiker o förkylnings astma. Och så har hon immun brist, lågt igA. 

    Alltid när hon blir förkyld så blir hon extremt sjuk. Med slemhosta snor och ibland dålig i magen. Samt att hon har lätt för att kvälja ( lite reflux )

    Men det gäller hennes avföring. Ljus gul diarré har hon fått två gånger idag , hon har nu varit förkyld en vecka, med hosta och massa slem. 

    Hon har fått så förut med nya tänder och även när hon blivit förkyld. Men varje gång nojjar jag ( har emetofobi ) är det normalt ? Pigg och glad men dålig aptit, hon lever jämt på välling när hon är sjuk. 

    Hon va tidigt med alla tänder, har haft 16 st sen 13 månader. Så de fyra hörn tänderna väntar. Det är hårt och en knöl på vardera sida längst in på nere sidan. 

    Mvh åsa

  • Svar på tråden förkylning
  • Äldre 17 Dec 17:22
    #1

    Min dotter har mp samt baljväxter (dvs alla bönor, ärtor, linser, guarkärnmjöl etc). Med alla dem allergierna har du provat att ta bort alla baljväxter och inte bara sojabönan?

    Vad gäller att leva på välling har min dotter alltid varit sån också när hon blir sjuk eller fått i sig ngt hon inte tål så att hon har ont i magen. Vi försöker dock begränsa vällingen lite under dagen då och ge mer ersättning eftersom ersättningen är mer näringsriktig. Antingen ren ersättning eller ngn blandning med välling och ersättning. Vi har neocate advance som ger fullgod näring från 1 års ålder just för att vi ska slippa oroa oss när dem här välling perioderna kommer, för vem har aptit när man har ont i magen eller är sjuk.

Svar på tråden förkylning