• Mightymama2

Inget hår på sidorna av pannan

Min son tappade mycket hår som liten bebis och det har sakta vuxit tillbaka. Han som nu 1 år och 2 månader har fortfarande inte så himla mycket hår om man jämför med andra barn i samma ålder. Han har en stor panna (från pappa) och jag märker att håret på sidorna av pannan inte växer. Han har bara några mm av hår där. Ser ut som en man i 40 års åldern som börjar tappa hår så där längs fram Skrattande.

Har ni sett det på era barn som bebis och växte håret fram så småningom?

• Svar på tråden Inget hår på sidorna av pannan
  • Harmagedon

Mina barn hade knappt något hår alls som bäbisar. Vikarna i pannan var det sista som växte igen. Då hade de långa lockar i nacken redan. Naturlig hockeyfrilla kallade vi det...

• Anonym (dotter)

Min lilla är 2,5 å har väldigt lite hår. tror nog att det växer så småningom Ta ett djupt andetag och var glad över din son.

• Mightymama2
    Anonym (dotter) skrev 2014-12-16 20:11:15 följande:

Min lilla är 2,5 å har väldigt lite hår. tror nog att det växer så småningom Ta ett djupt andetag och var glad över din son.

Ja, nej jag andas! Skrattande

Det här är ingen "Hjälp vad ska jag göra - tråd" , utan bara en enkel fråga om andras erfarenheter.
  • Fia 28

Tror syrrans pojke hade mer hår när han föddes än vad jag själv hade vid 2 års ålder. Håret på sidan är väl nog det som växer sist, iaf om man har tunnt mjukt hår.

• Mylla

Min dotter fick inte ordentligt hår förrän hon var över 2 år. Men nu har hon fint hår, tjockare än mitt. Jag var orolig ett tag att hon skulle få jättetunt, det är inte så kul.

• Mylla

Har ditt barn någon skorv i hårbotten? Det kan göra att det växer ännu sämre

Svar på tråden Inget hår på sidorna av pannan