Vi som funderar kring PGD, gender selection, könsbestämning av sitt barn via IVF/PDG
Hej!!
Det finns en gammal tråd om PGD, alltså att man gör en provrörsbefruktning och endast placerar in det embryot som har det valda könet, men jag undrar om det finns fler idag 2014 som går i samma tankar. Då det är ett väldigt tabubelagt ämne så vore det kul att träffa fler som överväger detta för det är knappast något man tar upp på fikarasten på jobbet.
Detta är förbjudet i Sverige om det inte är medicinskt relaterat, men det går att göra detta utomlands.
Jag har 3 barn av samma kön, och skulle gärna göra detta när det blir dags för barn nr 4. Jag älskar mina barn över allt annat, men längtan efter det fjärde (och av annat kön) finns kvar.... Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, men testar här.
Vill ni så kan vi starta en sluten grupp. Det finns redan en sådan men jag vet inte om den fortfarande är aktiv. (startades 2011) Jag har ansökt om medlemsskap utan något svar..
Hoppas vi kan mötas fler, med samma tankar. Och har du egna erfarenheter är du hjärtligt välkommen att dela med dig.