• Anonym (Fundersam)

Varför vågar inte min pojkvän visa känslor inför andra?

Kan ni förklara en sak för mig? Varför vågar inte min pojkvän säga puss hejdå/jag älskar dig/något annat gulligt i telefon när någon annan kille/man/jobbarkompis sitter bredvid och hör?

Han säger att han blir retad då och vill inte visa sig svag. Men nu när jag frågat varför så vet jag att han kommer ändra på sig för min skull.

Men varför ska det vara så pinsamt för att visa känslor till den man älskar inför andra? Ser inget problem i det? Dessutom är han tvungen att kolla på sina föräldrar  när vi är där och hälsar på innan vi kramas eller pussas, så att inte dom ser. 

Vi är relativt vuxna båda två så vi är inga barnrumpor. Inte jag i alla fall? 

• Svar på tråden Varför vågar inte min pojkvän visa känslor inför andra?
  • Anonym (n)

han är nog osäker i den situationen. Vissa människor är inte uppvuxna med att visa sånt öppet och då måste de medvetet välja att göra det för att det ska bli en ändring

• Tow2Mater
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-12-17 18:22:09 följande:

Kan ni förklara en sak för mig? Varför vågar inte min pojkvän säga puss hejdå/jag älskar dig/något annat gulligt i telefon när någon annan kille/man/jobbarkompis sitter bredvid och hör?

Skulle aldrig falla mig in att göra heller på jobbet. Dels vill jag inte göra det så uppenbart vem exakt det är jag pratar med, dels tycker jag det låter oproffessionellt.
  • taquine

Varför är det så viktigt att han gör det när andra hör då? Nej det är inte pinsamt  att visa känslor men du verkar angelägen att bli bekräftad genom att andra ser/hör.. Lite barnsligt tycker jag faktiskt
    Och att hångla inför sina föräldrar att jag inte heller känt mig bekväm med, men vi är alla olika 

Goodness me
  • Anonym (Fundersam)
    Tow2Mater skrev 2014-12-17 18:28:04 följande:
    Skulle aldrig falla mig in att göra heller på jobbet. Dels vill jag inte göra det så uppenbart vem exakt det är jag pratar med, dels tycker jag det låter oproffessionellt.
    Han har gjort det efter jobbet vissa gånger, när de är på väg att åka hem. Så jobbar gör de ju inte, jag ringer inte honom på jobbet för jag vet att han är upptagen. 
    taquine skrev 2014-12-17 18:30:31 följande:

Varför är det så viktigt att han gör det när andra hör då? Nej det är inte pinsamt  att visa känslor men du verkar angelägen att bli bekräftad genom att andra ser/hör.. Lite barnsligt tycker jag faktiskt
    Och att hångla inför sina föräldrar att jag inte heller känt mig bekväm med, men vi är alla olika 

Vi hånglar verkligen inför hans föräldrar, det skulle jag inte heller vilja... Men när han ger mig en kram och så märker han att hans mamma ser springer han i från mig fort som satan och låtsar som att inget hänt. Han kan till och med bli röd i ansiktet och börja fnissa. Han vågar inte visa en enda känsla för mig när hans familj/släkt/kompisar är i närheten.

Är rädd att han ska vara omogen. 
  • Anonym (Fundersam)

Vi hånglar verkligen *inte* inför hans föräldrar, ska det stå...

• Anonym (Ego bitch)

Varför måste han det? Varför måste han tala om för andra att han älskar dig? De har väl knappast intresse av det.

• Anonym (tycker)

Han är väl lite blyg och otränad i sociala situationer. Kan ha med föräldrar, uppväxt eller mobbning att göra. Rädd att bli rörd och tappa kontrollen över känslorna och göra bort sig? Känner sig fånig, pinsam eller omanlig? Kanske håller hårt på den personliga integriteten?

Hur som helst är jag säker på att det går att träna bort. Var inte rädd för att pusha på honom.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Ego bitch) skrev 2014-12-17 18:37:44 följande:

Varför måste han det? Varför måste han tala om för andra att han älskar dig? De har väl knappast intresse av det.

Nej han MÅSTE inte. Men han vill absolut inte göra det och det gör mig fundersam. Känns som han tycker det är pinsamt eller fjantigt att visa känslor för mig inför andra. Man borde stå för det man gör. Tycker inte att han borde skämmas för mig... Lite tråkigt att vara med andra människor i en hel dag utan att få krama eller pussa honom, bara för att han inte vill visa sig svag. 
  • Anonym (Retard)
    Anonym (tycker) skrev 2014-12-17 18:40:07 följande:

Han är väl lite blyg och otränad i sociala situationer. Kan ha med föräldrar, uppväxt eller mobbning att göra. Rädd att bli rörd och tappa kontrollen över känslorna och göra bort sig? Känner sig fånig, pinsam eller omanlig? Kanske håller hårt på den personliga integriteten?

Hur som helst är jag säker på att det går att träna bort. Var inte rädd för att pusha på honom. smile1.gif

Fan va osmakligt.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (tycker) skrev 2014-12-17 18:40:07 följande:

Hur som helst är jag säker på att det går att träna bort. Var inte rädd för att pusha på honom.

Ja så kan det vara! Kanske inte är något man borde oroa sig över egentligen, kanske borde stötta honom istället :) 
    Anonym (Retard) skrev 2014-12-17 18:41:46 följande:
    Fan va osmakligt.
    Ni som skriver "ego bitch" och "retard", hur mogna är ni på en skala 1 till 10? Tycker ni att ni hör hemma här med att ge hjälp/råd när ni skriver elaka saker? Tur att min pojkvän inte är som er i alla fall...
  • Anonym (Pucko)
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-12-17 18:45:55 följande:
    Ja så kan det vara! Kanske inte är något man borde oroa sig över egentligen, kanske borde stötta honom istället :) 
    Anonym (Retard) skrev 2014-12-17 18:41:46 följande:Fan va osmakligt.
    Ni som skriver "ego bitch" och "retard", hur mogna är ni på en skala 1 till 10? Tycker ni att ni hör hemma här med att ge hjälp/råd när ni skriver elaka saker? Tur att min pojkvän inte är som er i alla fall...
    Ha ha!! Och hur jävla "moget" är det att ha dom problem att din kille inte säger PUSS så andra hör?? För alla andra bara MÅSTE höra att han ÄÄÄÄÄLSKAR dig, för annars blir du ju sur
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Pucko) skrev 2014-12-17 18:49:22 följande:
    Ha ha!! Och hur jävla "moget" är det att ha dom problem att din kille inte säger PUSS så andra hör?? För alla andra bara MÅSTE höra att han ÄÄÄÄÄLSKAR dig, för annars blir du ju sur
    Jag tycker jag är mogen ska jag säga dig. Jag tycker det är viktigt att vara kärleksfulla och ha det mysigt ihop. Jag tycker inte att man ska bry sig om vad andra tycker för jag tror inte ens att andra bryr sig, det är man själv som tror det, så om man älskar någon ska man stå för det tycker jag. Så om jag vill krama min partner inför andra, eftersom jag älskar honom, så ska jag få göra det tycker jag. Utan att sånna puckon som dig lägger sig i Skrattande 

Förstår att det inte är lätt att ha en jobbig dag, men du kommer nog över det ska du se, så slipper du kasta din skit på andra. Bättre att ta hand om sina egna problem för du verkar uppenbarligen ha det Solig
  • Anonym (Pucko)
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-12-17 18:54:38 följande:
    Jag tycker jag är mogen ska jag säga dig. Jag tycker det är viktigt att vara kärleksfulla och ha det mysigt ihop. Jag tycker inte att man ska bry sig om vad andra tycker för jag tror inte ens att andra bryr sig, det är man själv som tror det, så om man älskar någon ska man stå för det tycker jag. Så om jag vill krama min partner inför andra, eftersom jag älskar honom, så ska jag få göra det tycker jag. Utan att sånna puckon som dig lägger sig i Skrattande 

Förstår att det inte är lätt att ha en jobbig dag, men du kommer nog över det ska du se, så slipper du kasta din skit på andra. Bättre att ta hand om sina egna problem för du verkar uppenbarligen ha det Solig
    Det är ju du som kastar skit på din kille. Inte undra på att han skäms över dig.
  • Anonym (Retard)
    Anonym (Pucko) skrev 2014-12-17 18:56:25 följande:
    Det är ju du som kastar skit på din kille. Inte undra på att han skäms över dig.
  • Anonym (Smart)
    Anonym (Pucko) skrev 2014-12-17 18:49:22 följande:
    Ha ha!! Och hur jävla "moget" är det att ha dom problem att din kille inte säger PUSS så andra hör?? För alla andra bara MÅSTE höra att han ÄÄÄÄÄLSKAR dig, för annars blir du ju sur smile4.gif
    Detta är samt. Fundera över varför det är så viktigt för dig att blanda in andra i er relation.

Känner du dig osäker? Varför måste andra höra din kille säga puss puss?
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Pucko) skrev 2014-12-17 18:56:25 följande:
    Kastar jag skit på min kille? Det har jag aldrig gjort! Jag visar kärlek till han hela tiden och hjälper han med massa saker hela tiden. Han skäms inte över mig, det kan jag lova dig trots att du gärna vill inbilla dig att han gör det för att du själv ska må bättre. Gå och öva på din självkänsla så kommer du må mycket bättre. Jag skulle skämmas över dig däremot om jag var din familj eller partner, så illa som du beter dig. Kram på dig. 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Smart) skrev 2014-12-17 18:59:25 följande:
    Detta är samt. Fundera över varför det är så viktigt för dig att blanda in andra i er relation.

Känner du dig osäker? Varför måste andra höra din kille säga puss puss?
    Läste du allting jag skrev? 

Det viktigare är inte att säga "puss puss", det var ett exempel. Jag känner mig inlåst i en liten låda när jag är tvungen att tänka mig för vad jag kan säga eller inte när andra hör, så att han inte ska behöva känna sig "töntig". Tycker att han borde växa upp och låta sina egna behov gå före andras. För han är en väldigt känslig och snäll kille, så för hans egen skull borde han inte känna sig nedtryckt av sina kompisar på grund utav att han är kär. 
  • Anonym (n)

Ni är rätt dumma somliga som kommenterat. NI begriper väl att TS menar lite normal vanlig hyfs? Tex om jag går hand i hand med min man, så vill jag väl inte att han plötsligt ska släppa och se ut som om han skäms, för att tex en kollega passerar oss på stan? Jag antar att det är den sortens normala situationer TS syftar på. 

Han låter bara som om han är ovan. Jag har en bror som aldrig, jag menar aldrig visat några som helst ömhetsbetygelser till sin sambo, så att vi andra i släkten ser. Minns när hon försökte krama honom en gång när han var lite oförberedd, han ryggade i princip ifrån henne. Kul. Eller inte. 

Svar på tråden Varför vågar inte min pojkvän visa känslor inför andra?