• tilde72

Overall eller tvådelat till 5 - åring?

Vilket köper ni till era 5-åringar, vinteroverall eller ett tvådelat set?
    Det är riktigt praktiskt med overall men tror kanske att de andra barnen har tvådelat och då kommer dottern inte att vilja ha overall.
    Vad är det ni har på era barn i denna ålder på vintern?
  • Svar på tråden Overall eller tvådelat till 5 - åring?
  • krompa

Båda. overall på förskolan och 2-delat hemma. Fast overallen tas hem vid lov om det är snö...

• liol1973

Har tvådelat på min tre-åring. Hon klättrar mycket och det är omöjligt att hitta en overall som ger "full" rörlighet hela vintern (hon har lång rygg för sin längd). Overallen är stor och otymplig i början av vintern och trång och snäv i slutet.

• fluu

Absolut overall. Mest praktiskt. Tycker dessutom att de flesta femåringar har overall. Förstår inte den här "overall är bara för bebisar-attityden" som jag märkt av på senare år. Själv hade jag overall till och med sexårs. Hade det dessutom ibland även efter det(fram till trean) och inte var det en jäkel som hade någon åsikt om det även fast i princip ingen annan hade overall då och inte tyckte jag att det var något konstigt heller.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dixie

Overall - smidigt att ta på och av! Fast vi har även ett tvådelat set - använder mest jackan, tex om man bara ska till affären - men bra att ha som extra om man måste tvätta overallen.

• Dixie
    fluu skrev 2014-12-18 10:06:45 följande:

Förstår inte den här "overall är bara för bebisar-attityden" som jag märkt av på senare år.

Håller med - min flicka går i 1:an och där har många fortfarande overall!
  • fluu

Jag har visserligen ett yngre barn, men vi kör på overall(och kommer göra så länge som möjligt) och köper en extra jacka också att ha om man bara ska in och ut ur bilen exempelvis.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • daimstrut

Min dotter går sista året på dagis och i stort sett alla femåringar inklusive henne har overall.

• Dasha

köpte tvådelat till min 5-åring för att:
    1. tycker att det ser bebisaktigt med overallen
    2. hoppas att 2-delat passar även nästa år, tycker inte att det passar med overall på ett skolbarn. 

å andra sidan, nu märker jag att andra stora och  stiiga 5-åringar har overall... men! inte barn i förskoleklassen!

Svar på tråden Overall eller tvådelat till 5 - åring?