• SupersurasunkSara

Hel eller delad resårbotten?

Ja, ge mig era för- och nackdelar med att ha hel eller delad resårbotten

Vi ska köpa ny säng pga trängsel så vi ska ha en 160 cm bred säng men är i valet och kvalet på att köpa två resårbottnar eller en hel.
    Bäddmadrassen blir hel iaf.

• Svar på tråden Hel eller delad resårbotten?
  • Mascaraklumpar

Vi ha varsin botten då vi gillar olika hårdhet på sängarna, och sedan har vi en ordentlig gemensam bäddmadrass (12 cm tjock). Tidigare hade vi en tunnare bäddmadrass och då var det ganska irriterande med springan i mitten när vi ville ligga nära varandra, men nu känns den inte ens.

• greatbigworld

Ska ni ha två sängar ihop så se till att knyta ihop dom på något sett annars kan ni räkna med att dom åker isär :) ( om ni inte planerar att en ram dvs)

• SupersurasunkSara

Att de ska åka isär är ingen fara, jag har två suveräna klämmor köpta på jysk för länge sen som bara är att klämma på De har såna fortfarande fast i plast så jag vet inte hur hållbara de är.

Vi har också en sån där skarvgrej på nuvarande sängar och det känns ingen skarv med den.

Jag tänkte mest på om en gemensam resårbotten störde den andra mycket? Vi vill ha samma hårdhet så för den skull spelar det ingen roll

• solskenskaka

Var faktiskt på jysk och frågade om detta så sent som i förra v tydligen är det så att ju bredare resårbotten desto kortare hållbarhet. De slits fortare och blir som en grop i mitten efter ett tag. Hade en140 ganska dyr säng som blev så på bara 4 år.

• Anonya

Vi har skilda med hel bäddmadrass som gör att man inte märker skarven. Det funkar jättebra. Sist vi var på hotell med "riktig" dubbelsäng var det svårt att sova då hela sängen gungade då någon flyttade på sig, men beror ju på hurdan sängen är. Hur mycket man rör sig under natten och hur känslig man är, är väl viktigaste faktorerna för vilkendera sortens dubbelsäng man ska ha. 

• Fia 28

Jag har två bottnar och en stor bäddmadrass. Fördelen med två bottnar är att den andra inte störs lika mycket när man vänder på sig på natten. Och som nån redan nämnt, så slits en bredare fortare för det blir ju dubbel tyngd på bara en sängstomme.

• SupersurasunkSara

Ah tack för svaren! Då får det bli två enskilda, jag snurrar väldigt mycket på nätterna och en säng som slits fort blir ju ingen människa lycklig av

Svar på tråden Hel eller delad resårbotten?