• pingvin88

Höstblåsor - ej i mun?

Har alla med höstblåsor dom i munnen?

Mitt barn har blåsor/utslag runt munnen och på händerna. Har googlat på bilder men det är så svårt att avgöra. Men det står överallt att det ska vara I munnen och det har nog inte mitt barn. Inte heller feber.

Är det nåt annat då?

• Svar på tråden Höstblåsor - ej i mun?
  • Themis

Ett lästips, kan kanske vara höstblåsor ändå?

"Blåsor bildas i mun och svalg och ibland runt munnen. Blåsorna kan också finnas på händer, fötter och på skinkorna. Sjukdomen kan ge lite feber."

www.sjukhus.nu/omraden.php&id=114

Men vi fick bara inne i munnen strax efter att vårt barn fick det, runda små vita blåsor på tungan överallt.

Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • pingvin88
    Themis skrev 2014-12-18 20:14:01 följande:

Ett lästips, kan kanske vara höstblåsor ändå?

"Blåsor bildas i mun och svalg och ibland runt munnen. Blåsorna kan också finnas på händer, fötter och på skinkorna. Sjukdomen kan ge lite feber."

www.sjukhus.nu/omraden.php&id=114

Men vi fick bara inne i munnen strax efter att vårt barn fick det, runda små vita blåsor på tungan överallt.

Jo fast det står fortfarande att de bildas INNE i munnen. Så står det på alla sidor jag hittar om höstblåsor, men mitt barn har INTE blåsor där.
  • Busbellan

Min dotter hade höstblåsor för några månader sedan. Hon hade massvis runt munnen och några på händer och fötter men inget inne i munnen

Mamma till Nora, August och Ella
  • Flickan och kråkan

Mitt ena barn hade i munnen. Den andra inte. Man måste inte ha i munnen. Låter tveklöst som höstblåsor det du beskriver.

• The Fugly

Varken min dotter eller min man, som tydligen slapp höstblåsor som barn, fick blåsor i munnen.

Svar på tråden Höstblåsor - ej i mun?