• jezzijezz

Druvbörd

Hej!

E ny här och jag försöker bli klok det hör med druvbörd.

Blir tacksam för alla svar för läkaren berättade knappt va det va...

Fick missfall i v 10 med en kraftig blödning med mängder av klumpar.åkte in till akuten men fick åka hem igen efter enbart lite prat och blodprov. 2 dagar efter började jag blöda forser av blod och klumpar och höll på att svimma. Åkte till akuten igen och det blev bestämt med skrapning. Vid utskrivningen dagen efter berättar läkaren på ronden att dom har skickat skrapet till labbet för test av druvbörd för dom tyckte det såg ut som blåsor.

Jag fattade ingenting, har aldrig haft missfall förut så bara det va en skräckupplevelse, sen berättar dom att det kan va druvbörd men ingen kan förklara riktigt vad det är.

Har googlat massor och fått lite info därifrån.

Ska lämna blodprov nu en gång i veckan i 4 veckor tills provsvaret kommer och om det visar druvbörd så blir det inget nytt försökande på 6 mån.

Kan någon här förklara lite för mig?

Efter skrapningen så låg mitt ( eller kanske va det innan skrapningen?) hcg-värde på 2700.

Drabbas främst kvinnor som är äldre av detta? Är 41 år, har 2 större barn sen tidigare. Om man har haft druvbörd,kan man få det igen? Har tusen frågor till.

Svar på tråden Druvbörd