panikångest/ångest? HJÄLP
Hej. Har nu haft i över en veckas tid nån slags ångest/panikångest? Det hela började förra veckans fredag, åkte bil och blev plötsligt jätte illamående och fick hjärtklappningar och hög puls. Bestämde mej för att fara hem och vila , så på tv en stund och det gick över, ringde min pojkvän och frågade om han kunde komma och söka mej om vi kunde köra en stund, hann sätta mej i bilen vi körde ca 10min och samma hände pånytt åkte hem tillbaka och fick världens panik att jag trodde jag skulle dö!! Ringde nödnummret och ambulansen kom på 10min de kollade mej och de hittade inga fel (blev lugn). Min pojkvän kom hem och vi gick och sova. På lördagen och söndagen mådde jag bra men på måndagen hände samma grej igen.. Ringde ambulans och de hittade inga fel.. På onsdagen var jag till läkaren och de kollafe mina infektionsvärden och allt, satte där i fyra timmar. Gick lugn därifrån med känslan att ingenting är fel på mej.. Men mådde ändå jätte dåligt hela onsdagen torsdagen. På fredag var jag pånytt till läkaren , hon skrev ut lugnande medicin till mej som jag skulle ta en halv timme före läggdags( det är värst då jag skall sova). Åkte till mina föräldrar igår och mådde jätte dåligt hela bilresan.. Vågar inte vara ensam då jag tror att jag är dödsjuk. Tror ni att det handlar om panikångest/ångest? Blir mitt i allt illamående, yrsel, hög puls, tungt att andas.. Har huvudvärk även lite nu och då..