• fiapia01

    Har ni sökt läkarvård vid missfall?

    Hej

    Jag har just nu vad jag tror är missfall, värk och blöder en del. (Var i vecka 5).

    Var enda gynmottagning är ju stängda nu och jag är inte super sugen på gynakuten. Så min fråga är, ni som haft "okomplicerade" tidiga missfall, sökte ni vård/bekräftelse för dessa? Eller stannade ni hemma? Jag har absolut inte så ont så jag i "vanliga fall" skulle uppsöka läkare, om ni förstår vad jag menar:)

  • Svar på tråden Har ni sökt läkarvård vid missfall?
  • Sserena86

    Jag fick missfall i vecka 5. Försökte få hjälp, ringde alla instanser som fanns, men ingen ville ta emot mig eftersom kroppen sköter det självt när det är så tidigt. I mitt fall så klarade kroppen av det själv, tre dagar efter missfallet så visade gravtesterna negativt och en och en halv månad senare så var jag gravid på nytt :) nu är jag i vecka sju. Håll koll så att du inte får feber eller blöder så mycket att du måste byta binda varje halvtimme, isf är det dags att åka till gynakuten.

  • Tirem
    Sserena86 skrev 2014-12-23 17:47:55 följande:

    Jag fick missfall i vecka 5. Försökte få hjälp, ringde alla instanser som fanns, men ingen ville ta emot mig eftersom kroppen sköter det självt när det är så tidigt. I mitt fall så klarade kroppen av det själv, tre dagar efter missfallet så visade gravtesterna negativt och en och en halv månad senare så var jag gravid på nytt :) nu är jag i vecka sju. Håll koll så att du inte får feber eller blöder så mycket att du måste byta binda varje halvtimme, isf är det dags att åka till gynakuten.


    Precis! Så länge du inte blöder igenom en binda på 30 minuter och förövrigt mår ok brukar kroppen sköta det bra själv.
  • fiapia01

    Tack för svar, då stannar jag under min filt i soffan:)

    Om ni va i min sits skulle ni våga ta en öl imorgon till all julmat?

  • Baralillajag

    Jag ringde in och jag fick inte komma in dom sa att kroppen sköter det själv. Ca 1 vecka efter svimmade jag i skolan och hade jätte hög feber. Det hade inte skött sig självt allt hade inte åkt ut och jag blev jätte sjuk

  • Sserena86
    fiapia01 skrev 2014-12-23 18:10:29 följande:

    Tack för svar, då stannar jag under min filt i soffan:)

    Om ni va i min sits skulle ni våga ta en öl imorgon till all julmat?


    Svårt o säga utan att veta hur mycket du blöder o om det kommer klumpar o sånt.. Men ta ett nytt gravtest i morgon bitti, om det är svagare än ditt förra test så kan du absolut dricka.. Så tidigt i graviditeten så försvinner hormonerna snabbt om det är ett missfall..
  • 2pågar
    fiapia01 skrev 2014-12-23 18:10:29 följande:

    Tack för svar, då stannar jag under min filt i soffan:)

    Om ni va i min sits skulle ni våga ta en öl imorgon till all julmat?


    Är du säker på att de är mf då blödningar är väldigt vanligt i tidig graviditet.

    Hur mkt blod, klumpar, värk?

    Jag har haft 2 ENORMA blödningar och var säker på mf här, jag blödde tredubbelt än vad jag gör första mensdagen.... Men fick igår se detta -

  • fiapia01
    2pågar skrev 2014-12-23 18:50:35 följande:

    Är du säker på att de är mf då blödningar är väldigt vanligt i tidig graviditet.

    Hur mkt blod, klumpar, värk?

    Jag har haft 2 ENORMA blödningar och var säker på mf här, jag blödde tredubbelt än vad jag gör första mensdagen.... Men fick igår se detta -


    Det blöder som min mens brukar göra fast mer klumpar och mer värk. Alla symptom ät borta. Har blödigt lite i två dagar men idag kom det igång på riktigt.. Så tror att det är MF känns som det (baserat bara på en känsla iom att jag verken varit gravid el fått MF förr).
  • Anonym (olika)

    Sökte första v12 ma men inte andra gången v8. Viktigt att ta ett negativt grav test efter några veckor.

  • Anonym (Mia)

    Var i v7 , åkte inte in akut men nån vecka senare för att kontrollera att allt var ute. Det var det och jag blev gravid igen vid nästa ägglossning , fick aldrig mens emellan.

  • fiapia01

    Ville bara ge en statusuppdatering här. När jag själv sökte information så var det så läskigt att man aldrig fick veta hur det gick för olika trådstartare så, here it goes!

    Jag fick lite blödning den 21 dec, den 23 dec tilltog den. Den 25 Dec var plusset svagare. Den 27 dec testade jag negativt igen.

    Det gjorde inte speciellt ont med missfallet, det var som en lite intensivare mensvärk.

    Jag sökte inte vård iom att allt var stängt så var det bara akuten som gällde för mig. Iom att jag mådde bra så struntade jag i det. Gick till vanliga gyn den 14/1 och då såg allt jättebra ut.

    Det var mig story, kram!

Svar på tråden Har ni sökt läkarvård vid missfall?